View unanswered posts | View active topics It is currently 07 May 2026, 02:57

Reply to topic  [ 4 posts ] 
TAD 6L6 till BF/SF Fender 
Author Message

Post TAD 6L6 till BF/SF Fender
Hej
Ska beställa lite pryttlar till min -73 Pro Reverb. Tyg, rattar o några pottar så. Tänkte testa deras 6L6 rör som jag hört gott om.

Är det GE-style (short bottles) som är "de rätta" för denna förstärkaren eller föredrar ni RCA (big bottle)???

Någon erfarenhet av deras 7025 HiGrade? Kan det vara en idé att ha detta i V2?

06 Dec 2009, 15:02
Profile

Jag kan inte yttra mig om det ska vara GE-style eller RCA i den där. Men jag bytte nyligen slutrör i min Bassman och beställde TAD:s 6L6WGC-STR som sägs vara RCA look & sound alike. Snygga, eller hur?

Jag slog nu till på de cryo-behandlade rören från Watford. Det låter klart och snyggt med en djup tight botten, trevlig övergång till en komplex balanserad dist. Jag är väldigt nöjd med dessa rör! De bästa jag haft i den stärkaren so far.

Eftersom jag utgår från att några bojaner i sedvanlig ordning anser mitt val av Cryo-rör är ren stollighet, vore det ju kul om någon mer än jag kunde testa någon gång och jämföra. Köp ett par av varje från Watford (cryo/inte cryo) och testa A/B. Sälj det par du inte gillade.

http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=1519

/Gunnar

06 Dec 2009, 16:31
Profile

Watford säger RCA men TAD hävdar att WGC är GE Blackplate style. Hur som så tror jag det kan vara värt ett försök i min SFPR. Annars kan jag testa dem i min Dumble-topp.

06 Dec 2009, 19:01
Profile

Watford säger RCA men TAD hävdar att WGC är GE Blackplate style. Hur som så tror jag det kan vara värt ett försök i min SFPR. Annars kan jag testa dem i min Dumble-topp.

Tycker nog att du skall testa TAD:s WGC...jag gillar dom i min bassman eftersom de låter mjukt, men ändå en trevlig punch i mellanregistret...Jag har även General Electric 6L6 GC liggandes och de är jäkligt nära varandra ljudmässigt...jag har även testat 6L6 Electro-Harmonix som saluförs som <i>Modeled after the vintage RCA 6L6GC "blackplate""]...jag gillade INTE dessa eftersom jag fann dom sterila hur jag än ställde biasen

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Besvikelsen över dålig kvalité varar alltid längre än glädjen över ett billigare pris"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

06 Dec 2009, 22:09
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]