Bra idé. Hagström gjorde så t.ex.
Själv har jag kommit fram till följande prioritetslista när det gäller glöden:
1. Tvinna kabeln, och gör det på rätt sätt. De måste verkligen tvinnas symmetriskt, absolut inte en kabel runt den andra. Lägg den tajt mot chassit (eller på andra sidan chassit om du är säker på att den inte utsätts för slitage eller så). Lägg den så långt ifrån rören som möjligt.
2. Ersätt ev. centertapp med två 100-ohmsmotstånd, som helst "jordas" i en högre potential, 50-80v (Speciellt viktigt om du har en katodföljare i kretsen).
3. Alla signalförande kablar ska helst korsa glöden i 90 grader, men framför allt så långt som möjligt ifrån glödkablaget.
Följer du dessa enkla regler (har jag glömt något, kamrater?) kommer brumnivån inte att besvära dig. Hör du nåt brum nu beror det förmodligen på nåt annat än glöden. Överhuvudtaget är nog glöden en av de minsta brumkällorna i en rörstärk, speciellt om den är PTP.
Med kretskort kan problemen bli svårartade däremot, mest beroende på att alla strömmar ligger i samma plan, tror jag. En del löser det genom att ändå dra glöden separat från kortet.
"The Tone is in your fingers": HA!
http://kuhnamps.com