Izzy wrote:
Jag kan tycka att RFT kan bli <u>för</u> tighta i en JCM800. Stärkaren är i original så jäkla pushad i mid-treble att man ibland längtar efter lite djupare, fylligare, och lösare botten. Det fixar man kanske inte alltid med rören.
Jag skulle dock nöjt mig med ett par JJ (gärna cryo då - va fan nu är han där igen och yrar...) eller några andra som är lite mustigare i tonen än RFT. Just nu testar jag nya Tung Sol EL34B i en 2203:a. Hm, rätt intressanta. Låter bra. Fast fin ton med schysst djup.
Annars går det alltid bra med Mullard förstås...
/Gunnnar
hmmm... tung sol, är det samma som de EL34B som tillverkas i Kina?
Har faktiskt testat en likadan stärk med just JJ men jag tyckte de var för rena. Man fick spela JÄVLIGT högt innan det började låta som (nåja, som jag [:D] tyckte) det skulle. Tycker oxå att JJ har en tendens att låta betydligt plattare än tex RFT.
Återigen, det gäller nog att välja rätt par också, vill man ha mer slutsegsvik ska man ju välja ett par med mindre headroom...
Kan bara säga att polarens 800 combo lät så jäkla bra med de rören vi satte i.[;)]
Men men, om herr Piotr inte tänker spela på mer än sängkammarvolym så är allt detta en akademisk fråga. Då duger i stort sett vad som helst i slutsteget.
http://www.myspace.com/gudarsskymning<b>Knut</b>:
NEJ FÖRHELVETE!!!! BYT INTE ORIGINALSÄKRINGEN!!!!!!
även om den är trasig så låter den säkert bättre än en ny säkring...
<b>Aleksander Niemand</b>:
<i>Kan ni kanske ta era personliga gnäbb till en sandlåda någonstans och lösa dem över en sockerdricka?
Det påminner mig om när en puckelrygg på besök i djurparken skrek åt en kamel: Driver du med mig!?"]
<b>nilo</b>:
"Knut, I don't deserve this shit! I paid for a first class ticket! You've unleashed the fucking christmas!"