| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Förstärkaren spelar orent http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=62667 |
Page 1 of 1 |
| Author: | BlueOnBlue [ 02 Sep 2011, 13:41 ] |
| Post subject: | Förstärkaren spelar orent |
Min förstärkare har börjat spela orent på det som ska vara en ren kanal. Jag provade att byta slutrör men ingen förändring. Återstår då att kolla rören i försteget. Är det mera sannolikt av någon av rören där spökar? Eller kan det vara något helt annat? Det blir i och för sig en "snygg" orenhet men tanken är ändå att den rena kanalen får förbli ren en bra bit upp i volym. Förstärkaren ifråga är en Fender Blues DeLuxe som "distar" tidigare än den normalt gör varför det känns som att den inte är helt frisk. //BoB |
|
| Author: | bjoel [ 02 Sep 2011, 13:43 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
Tips: Berätta vad det är för förstärkare och lite mer detaljer om vad du märker så blir det nog lättare få bra svar. |
|
| Author: | BlueOnBlue [ 14 Sep 2011, 20:36 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
Konstigt att ingen hade något att säga i detta ämne, jag hade hoppats på några tips. Hälsningar //BoB |
|
| Author: | Amp Healer [ 14 Sep 2011, 20:52 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
BlueOnBlue wrote: Konstigt att ingen hade något att säga i detta ämne, jag hade hoppats på några tips. Hälsningar //BoB Hej BoB! Mja,,,det har med att det du har berättat kan vara orsak till en uppsjö av olika fel. Hur är det med volymen, är även stärkan efektsvag? |
|
| Author: | BlueOnBlue [ 14 Sep 2011, 21:35 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
Tack för ditt svar Amp Healer! Som jag skrev i början så beter sig stärken som vanligt förutom att den distar på den rena kanalen. Alltså ingen effektförlust eller volymsänkning. Hälsningar //BoB |
|
| Author: | rudmark [ 14 Sep 2011, 21:43 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
"stärken" är ganska anonymt, huh? Vicka på förstegsrören - dvs glapp i kontakten. Är det en Laney är det nödvändigt |
|
| Author: | Amp Healer [ 14 Sep 2011, 21:57 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
BlueOnBlue wrote: Tack för ditt svar Amp Healer! Som jag skrev i början så beter sig stärken som vanligt förutom att den distar på den rena kanalen. Alltså ingen effektförlust eller volymsänkning. Hälsningar //BoB Då har du nog fått nått skummelfel,för skulle det vara nått med pre-amprören så skulle det även märkas i gain läget då samma rör används. Så man få kolla på det som bli inkopplat i det rena läget. Det kan vara din volym pott som glappar eller reläena som inte funkar 100% igt längre. http://www.webphix.com/schematic%20heav ... deluxe.pdf |
|
| Author: | BlueOnBlue [ 14 Sep 2011, 21:59 ] |
| Post subject: | Re: Förstärkaren spelar orent |
rudmark wrote: "stärken" är ganska anonymt, huh? Hallå Rudmark, om du läser min första tråd så ser du "stärken" är en Fender Blues DeLuxe. Vicka på rören gör ingen skillnad tyvärr //BoB |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|