OT: Omärkta högtalare i Harley Benton vs Celestion
Ni som hängt med mig här under alla år vet att jag påstått att jag inte gillar Celestion när jag själv spelar. Jag har sagt att jag kan gilla dem när andra spelar i sina grejer men inte när jag själv spelar i mina... Ja, även jag själv tycker att detta kanske är ett konstigt påstående...
På gitarrmässan i Göreborg köpte jag ett 12-tums högtalarelement av Ola Lehnert som suttit i en Harley Benton-högtalare. Jag köpte det för att ha i min testhögtalare i förstärkarverkstan, men nu har jag provat det både hemma och på gig, och blivit positivt överraskad av ljudet [:0].
Ola sa att det låter väldigt likt Celestion Vintage 30, vilket, för övrigt, är ett element som jag tidigare ratat rätt hårt. Nu har jag inget Vintage 30 att jämföra med. Undrar om Ola har rätt? Undrar om jag håller på att ändra mig eller om jag börjar komma ut?
På högtalarelementet står det 12TZ045-JT-G8 och det ser ut så här:

<font size="1">Lånad bild</font id="size1">
Någon som har kommentarer? Har någon jämfört dessa med Celestion? Har någon jämfört Harley Benton med dessa och de nuvarande med Celestion Vintage 30? Har någon några sådana här till salu?
Sven-Johan
Rörförstärkartekniker
<i><font size="1">Förundras över att det är i stort sett olagligt med graffiti och gatukonst samtidigt som alkohol, hundar, fotboll och bilism är tillåtet...</font id="size1">"]