Re: Halvt OT: Tips på högtalare
Kan inte annat än nicka instämmande till faktumet hur mkt högtalare påverkar den totala ljudbilden.
Som svar på din sista fråga så tycker iaf jag efter att ha lekt med samtliga typer att de riktar sig till olika ljudbilder/genrer. Nu skall jag inte öppna käften om den sista generationen Neo men de tidigare tycker jag nog släpptes lite väl snabbt till marknaden. Kort sagt räknar jag mer eller mindre bort de tidiga varianterna.
Alnico vs keramisk däremot anser jag handlar mer om vad man skall ha stärkaren till å att döma av vad du beskriver e det kanske inte direkt numetal du lirar varför jag förstår ditt resonemang med mer midfokuserat sound.
På senare tid har jag snurrat runt lite med ngr av Eminence senare varianter å får generellt taget säga att jag så långt inte sprungit på ngr direkta bottennapp men däremot sprungit på ngr element som imponerat,å kanske framför allt i ljuset av kostnad.
Ett sådant e Eminence Patriot Blackpowder. Just ett element som e mer med midfokus å lämpar sig som jag ser det till lite "äldre" rock,bluesrock samt blues. Själv har jag det sittande i en gammal Dynacord Twen jag byggt om kraftigt å jag KUNDE fanimig inte vara mera nöjd. Billigt e det med...bara kolla via Thomann tex.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.