View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Jun 2026, 07:34

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Bra sätt för oss i obygden att hitta 2 och 3 Watt motstånd 
Author Message

Post Bra sätt för oss i obygden att hitta 2 och 3 Watt motstånd
Ett litet tips till er som bor avsides i obygden och, som jag, uslas för att hitta vanliga motstånd på 2 respektive 3 Watt. Har tidigare beställt dessa från Musikding, Ampmaker och Banzai. Nu har jag tjatat på electrokit.se ett tag och nu har dom i sin nätbutik. Det brukar även gå väldigt fort och till låg fraktkostnad där.

/AH

22 May 2013, 07:37
Profile

Post Re: Bra sätt för oss i obygden att hitta 2 och 3 Watt motstå
Jag bor ju också i obyggden och handlar en hel del hos electrokit just för att dom har snabba leveranser och låg frakt.

Kanske vore det idé att tjata vidare så dom med lite tur skulle börja lagerföra kondingar tex axiella F&T elyter och orangedrops eller mustarder med spänningstålighet för använding i rörstärkare. Jag ställer gärna upp och hjälper till med tjatandet.

22 May 2013, 21:01
Profile

Absolut och jag tror det är möjligt för dom har hjälpt mig tidigare att ordna sluttrissor till en gammal Hagström PA80 och även stora glättare en gång. Är det någon som handlar så ordnar dom. Det är i alla fall min erfarenhet. Vi får hjälpas åt genom att maila dom när vi ska ha något.

Ha det!

AH

22 May 2013, 21:14
Profile

Vid nästa bygge skall jag maila och fråga om komponenter och höra om dom kan fixa det och om dom kan hålla någorlunda priser.

Går det att hitta sluttrissor till Hagström PA80? Är det inte svårt att få tag på trissorna till dessa? Jag fick ett komplett PA80 med högtalare för några veckor sen men har inte testkört det än, hoppas det funkar så får man en lite rigg att spela med i källaren.

22 May 2013, 21:38
Profile

busse wrote:
Vid nästa bygge skall jag maila och fråga om komponenter och höra om dom kan fixa det och om dom kan hålla någorlunda priser.

Går det att hitta sluttrissor till Hagström PA80? Är det inte svårt att få tag på trissorna till dessa? Jag fick ett komplett PA80 med högtalare för några veckor sen men har inte testkört det än, hoppas det funkar så får man en lite rigg att spela med i källaren.

Jo det var lite knepigt men dom hjälpte mig hitta ersättningar med samma värden. Har en eller två över tror jag. Har jag inte det så vet jag vad dom heter. Schema har jag också som jag personligen hämtat i Älvdalen.

AH

22 May 2013, 21:54
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]