
Lite konstruktionsfunderingar, loop, trafo och standby.
Jag har filat en hel del på min krets och är jäkligt nöjd. Kaskodkopplad 12AX7:a in i en Pharafrasevändare.
2 stycken 6V6:or i Cathode Bias.
Jag har följande funderingar gällande en loop av typ "insert " dvs helt passiv.
Jag tänkte stoppa in den efter 1:a halvan i fasvändaren efter mastern. Dock har jag en känsla av att det blir lite väl mycket signal att hantera för en effektburk.
Vad tror ni?
Angående trafo så kör jag nu Ampmakers Trafo:
http://www.ampmaker.com/store/18W-push- ... ormer.htmlFysiskt större än Hammond 125E som jag har goda erfarenheter av men inte provat i den här konstruktionen.
Har också funderingar på att testa en Hammond 1650E för lite mer botten. Synpunkter?
Sedan till sist frågan som varit uppe förut. Jag tänker skita i Standbybrytare. Om jag har förstått saken rätt så har det ingen betydelse för en stärkare av den här typen med ungefär 350 volt på slutrörens anoder. Synpunkter?
H/
Bosse Östman