| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Rörigt värre :) http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=84594 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Plexiglas [ 11 May 2013, 17:28 ] |
| Post subject: | Rörigt värre :) |
Sitter å mäter upp ett gäng Blackburn xf2 tillsammans med några 70-tals TESLA, och Mazda-tillverkade MiniWatt EL34. Några RFT från -72 fick oxå slinka med på ett hörn. Värre kan man ju ha det en lördag eftermiddag.
|
|
| Author: | Plexiglas [ 11 May 2013, 22:09 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
senaste skörden uppmätt, börjar bli fett mkt tesla och XF2!!!!! Måste nog börja kasta ut alla xf3 som jag anv till dags dato.... [/URL]
|
|
| Author: | zven [ 11 May 2013, 22:42 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
har du lånat? eller köpt ? testarn ..... om du köpt...har du tips om vart man kan få tag i en likadan... |
|
| Author: | Mags [ 11 May 2013, 22:59 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
zven wrote: tips om vart man kan få tag i en likadan... http://www.maximatcher.com/purchase.html |
|
| Author: | Plexiglas [ 11 May 2013, 23:00 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
zven wrote: har du lånat? eller köpt ? testarn ..... om du köpt...har du tips om vart man kan få tag i en likadan... Lånad, 120V versionen. Testar på 400V. Tidigare var 240V versionen rätt mkt dyrare. Kör med en variac för att ställa exakt spänning. Ett par volt upp eller ner gör ju att mätvärdena blir åt skogen.... |
|
| Author: | zven [ 11 May 2013, 23:12 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
har vridtrafo 0-250 volt rätt bra .. vad skall man betala för en sån om man hittar en ? läste att dem kostade typ $500 när dem kom i usa... |
|
| Author: | Mags [ 11 May 2013, 23:18 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
zven wrote: har vridtrafo 0-250 volt rätt bra .. vad skall man betala för en sån om man hittar en ? läste att dem kostade typ $500 när dem kom i usa... Enligt länken jag postade $599... |
|
| Author: | Plexiglas [ 12 May 2013, 13:30 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
Facit från en soft lördagseftermiddag med MaxiMatchern: Xf3 X code 2st Xf4 L code 3st Xf2 B code 5st (edit: Hittade precis 2 st till, så det blev 7st till slut Xf3 B code 2st RFT Long base 1972 4st TESLA Trinec, Roznov "37", "33" 10st Matsushita (Philips Japan) 4st RCA 6L6gc Blackplate 2st Ser fram emot att få grilla några av dessa i mina förstärkare framöver |
|
| Author: | Svullo [ 13 May 2013, 19:20 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
Frosseri är en dödssynd! |
|
| Author: | JTM [ 13 May 2013, 19:53 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
Passade på att förhandla till mig en kvartett Tesla medans Herr Plexiglas var på så gott humör, lät finfint i Hiwatten |
|
| Author: | Plexiglas [ 13 May 2013, 20:45 ] |
| Post subject: | Re: Rörigt värre :) |
Svullo wrote: Frosseri är en dödssynd! Frosseri? Ingen fara, de där 34 är de senaste fynden och bara en mindre del av slutrörslagret. Frukost är väl ett lämpligare epitet! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|