Att gasa upp ett par JJ EL34 i 47mA är väl toklugnt med en B+ på 370V va?
Jag har aldrig behövt ställa bias så högt på någon stärkare förut eftersom att spänningen i andra maskiner varit mycket högre.
Försöker tyda databladet, läser Ia = 100mA
Tål de verkligen så jäkla hög ström?
http://www.tubeprofi.com/roehren/documents/E34L.pdf