View unanswered posts | View active topics It is currently 17 May 2026, 22:23

Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 kr! 
Author Message

Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 2 000 k
Hissen!

Last edited by Magnuspeter on 07 Mar 2012, 13:17, edited 1 time in total.

19 Jan 2012, 01:02
Profile WWW

Upp!

25 Jan 2012, 23:10
Profile WWW

STUDS!

02 Feb 2012, 23:39
Profile WWW

jag har för mig att albert hade välldigt dåligt ljud på den spelningen å så skrek han på sina kompmusiker han va ju känd för att vara otrevlig

03 Feb 2012, 23:48
Profile ICQ WWW

http://www.youtube.com/watch?v=VzSHIE5la1g

04 Feb 2012, 01:41
Profile ICQ WWW

:arrow: Tele22 och obi. Min Twin som är till salu använde jag och Albert King på Glädjehuset (Holländargatan i STH) och på Mosebacke 1979. Vi (Sven Z, Ola Björne, Claes Siegevall, Johan Calais, Mats Lindh, och undertecknad) spelade förband och Albert King med band använde våra stärkare. Dessutom fanns en B3:a på scen, och om jag inte minns fel hoppade Ulf Sandström (Jump4Joy) in. Vi spelade bl.a. Nightstomp... :lol:

Den inspelning som finns på Youtube är från 1980 och gjordes på Berwaldhallen, och då kanske någon tycker att gitarrljudet var sämre. Jag satt på tredje raden och kan bara hålla med om att stämningen inte var den bästa, bl.a. fick bassisten avsked på stående fot. :roll:

04 Feb 2012, 16:59
Profile WWW

Twin hos Halkan´s kostar 11.500:-, så passa på. Spara 1.500 genom att köpa min Twin.

07 Feb 2012, 23:13
Profile WWW

På allvar, tror du inte att nån här skulle köpt den redan om det alls fanns nån utsikt att sälja den?
Om alla som försöker sälja nåt höll på så här, skulle hela forumet bli ohanterligt. Det är liksom inte sjysst.

09 Feb 2012, 23:19
Profile

:arrow: lynxtrap. Jag kan inte se att marknaden på Ljudbojen skiljer sig från andra marknader med utbud och efterfrågan och ibland tar det lång tid. Eller menar du att köparna på Ljudbojen har någon form av rättighet att kräva snabb försäljning under gängse marknadspriser? :lol:

12 Feb 2012, 21:24
Profile WWW

Säg till när priset är nere på 8-9!

16 Feb 2012, 11:45
Profile

Magnuspeter wrote:
:arrow: lynxtrap. Jag kan inte se att marknaden på Ljudbojen skiljer sig från andra marknader med utbud och efterfrågan och ibland tar det lång tid. Eller menar du att köparna på Ljudbojen har någon form av rättighet att kräva snabb försäljning under gängse marknadspriser? :lol:

Nä jag tänkte mer på de andra säljarna på forumet. Den här annonsen börjar likna spam. Men sånt ska ju admin ta ställning till. För mig får du gärna bjuda ut förstärkaren för en halv miljon.

(Vänta med att svara några dagar så får du en bump samtidigt!)

16 Feb 2012, 13:18
Profile

Kan du inte lägga ut den på Vend och/eller Blocket? Där finns det dels en större marknad, dels är det enklare att lägga upp bilder.
Förstärkaren känns fortfarande tämligen "hemlig", trots snart tre månaders aktivt annonserande.

Så, några frågor äntligen, för att få lite mer klarhet om de väsentliga detaljerna kring förstärkaren:
- Är det en 100- eller 135-wattare?
- Tillverkninigsår? (Framgår troligen bl.a. av första siffran i serienumret.)
- Har den fräscha rör?
- Vilken sorts slutrör?
- Fäster slutrören bra i rörsocklarna? (Pinnarna. Det brukar kunna bli rätt så slappt med tiden.)
- Har det bytts elektrolytkondensatorer i den? (Inte för att det nödvändigtvis skulle ha behövts, men bra att veta ändå.)
- Är den i fint kosmetiskt skick, hel och fin i vinyl och tyg?
- Fungerar allt som det ska? (Reverb, tremolo.)
- Finns fotomkopplaren med och fungerar?
- Är förstärkaren på något sätt moddad och/eller reparerad? I så fall; hur/varför?

http://www.edgaraudio.se
http://www.facebook.com/EdgarAudio
http://edgaraudio.se/tubes/impact.htm
http://edgaraudio.se/tubes/Hagstrom/Renovera310.htm

16 Feb 2012, 14:14
Profile WWW

@ Lynx n Sustain.
Nah. He just spelled attention whore wrong.

17 Feb 2012, 01:29
Profile

ah men vilka whining bitches ni är en del här, låt killen annonsera för fan ,
jeeezze :roll:

"Blott de tama fåglarna har en längtan, dom vilda flyger"
Elmer Diktonius.

17 Feb 2012, 10:34
Profile

:arrow: lynxtrap, som skrev "På allvar, tror du inte att nån här skulle köpt den redan om det alls fanns nån utsikt att sälja den? Om alla som försöker sälja nåt höll på så här, skulle hela forumet bli ohanterligt. Det är liksom inte sjysst. --
Nä jag tänkte mer på de andra säljarna på forumet. Den här annonsen börjar likna spam. Men sånt ska ju admin ta ställning till. För mig får du gärna bjuda ut förstärkaren för en halv miljon."

SVAR: Jag vidhåller att marknaden på Ljudbojen inte skiljer sig från andra marknader med utbud och efterfrågan och ibland tar det lång tid. Menar du att , som du nu preciserar, andra säljare på Ljudbojen har någon form av rättighet att kräva snabb försäljning under gängse marknadspriser för att tillgodose deras egna säljarintressen? Vad är det för intressen? Jag upplever att du inte är intresserad av att köpa Twinnen som bl.a. Albert King spelat på. Hur har du i så fall blivit drabbad som annan säljare, utan att själv kunna göra något åt det? Hur ska jag i så fall enligt din uppfattning annonsera för att du inte ska bli irriterad eller rentav arg?

Min säljannons är seriös, och säljvillkoren är lika för alla annonsörer, återstår att se om om det finns seriösa köpare. :lol:

18 Feb 2012, 10:29
Profile WWW

Är detta nåt slags experiment ?
Du kommer ju aldrig få sålt den där för över 8000 kr. Men du kanske vill testa hur en annonsmarknad fungerar om man sätter ett överpris?
Din c-uppsats?

18 Feb 2012, 10:59
Profile ICQ YIM WWW

:arrow: spindeln. Svar nej, detta är inget experiment eller c-uppsats. 70-tals Twin hos Halkan´s kostar 11.500:- respektive 11.800:-

:arrow: sustain. Du har fått PM.

:arrow: racing. Kan du översätta - mf? - så att alla förstår? mf = med finess... but read my mind...

:arrow: TC 7. Tack för din kommentar, ett ljus i mörkret.

18 Feb 2012, 17:13
Profile WWW

Helt otroligt att Magnuspeters annons kan reta upp så många :shock:
Överpris eller inte, är ju hans sak att sätta priset. Att det sedan övergår i rena angrepp är ju så jävla lågt :cry:
Att tråden blir överbumpad beror på alla hack o synpunkter som borde ligga i egna trådar (inkl denna). Starkt av Magnusp att behålla sitt lugn och bara svara sakligt på allt. Dags att flytta snacket om detta till en ny tråd under allmänt? :D :D

18 Feb 2012, 17:47
Profile

Ja det är ju väldigt märkligt att den här annonsen kan provocera så mycket. Säljaren sätter priset, sen väljer man om man vill köpa. Skit i resten och försök att lägga band på er. Pinsamt jue.

18 Feb 2012, 22:23
Profile ICQ YIM WWW

Med anledning av Sustains frågor. Med hänsyn till att Twinnen är i bra skick med varm ton bl.a. efter genomgång 2011 av namngiven välrenomerad stärkarexpert, har priset satts till 10 000 SEK, dvs ca 1 500 SEK lägre än Twinnarna som Halkan säljer.

20 Feb 2012, 23:21
Profile WWW

Magnuspeter wrote:
Med anledning av Sustains frågor. Med hänsyn till att Twinnen är i bra skick med varm ton bl.a. efter genomgång 2011 av namngiven välrenomerad stärkarexpert, har priset satts till 10 000 SEK, dvs ca 1 500 SEK lägre än Twinnarna som Halkan säljer.

Halkan, som du jämför med, har enligt bild en 100W SF twin (<=1976) i hjulat case med 2st original JBL D120F i för 11500:-.
Dessa JBL-högtalare (man kan förvisso tycka vad man vill om dem) brukar väl bara de vara rätt dyra på begmarknaden.
Att jämföra privata begpriser med dem i butik tror jag inte är helt realistiskt.
Skulle det inte vara vettigt att beskriva stärkaren lite mer utförligt i annonsen, t ex enligt Sustains frågor?

Last edited by Obi on 22 Feb 2012, 09:32, edited 1 time in total.

22 Feb 2012, 01:16
Profile ICQ WWW

Stackars Halkan måste ju förvisso ge pappa staten 2400:- så han får ju bara 9600:-
Men man man kan bara jämföra rättvist med beggat i butik utan momsen ;)
Jag tycker för övrigt 10' är billigt. För något år sedan fick man väl 16000?
Stiger garanterat på 2 år igen!

Hagström ---------> 60-talets Harley Benton :-D

22 Feb 2012, 01:47
Profile

:arrow: Obi frågade: "Skulle det inte vara vettigt att beskriva stärkaren lite mer utförligt i annonsen, t ex enligt Sustains frågor?

SVAR: Som säljare har jag fri prövningsrätt att välja presumtiva köpare. Till alla som är beredda att betala 10 000 SEK kommer jag att besvara Sustains frågor. Skälet är enkelt; i så fall finns det för mig anledning att använda tid och föra en seriös diskussion. :lol: Men, de som inte kan tänka sig att betala det utsatta priset, utan vid min fråga lämnar skambud, kan inte räkna med några svar. Eller skälet med andra ord; "däcksparkare" och "brevkompisar" som eventuellt vill fynda reparationsobjekt och sälja vidare är inte de som jag gör affär med. - När det gäller moms så saknar det betydelse för köparen om det är inklusive moms vid köp från näringsidkare, eller utan moms vd köp från privatperson, om det inte är så att stärkarn tas in i näringsverksamhet då momsen är avdragsgill. Priset för köparen är ju detsamma.

23 Feb 2012, 00:31
Profile WWW

Hissen går till högsta våningen!

26 Feb 2012, 23:17
Profile WWW

Magnuspeter wrote:
:arrow: Obi frågade: "Skulle det inte vara vettigt att beskriva stärkaren lite mer utförligt i annonsen, t ex enligt Sustains frågor?

SVAR: Till alla som är beredda att betala 10 000 SEK kommer jag att besvara Sustains frågor. .

Känns som en knepig inställning , tar ju inte längre tid att berätta om skick etc här direkt i tråden än att skriva ett personligt svar till 'alla som är beredda att betala 10.000' föutsatt det inte är 0 personer , då förstår jag.

Skick och svaret på frågoprna om stärkaren kan mycket väl spela in för om man är intresserad eller EJ att köpa, likaså kan ju någon i 10.000 kr klubben också dra tillbakas sitt intresse.

Känns alltid lite mysko att inte vilja berätta om det man säljer , speciellt i ett forum, och på begäran....

Bara ett tips....

8)

27 Feb 2012, 15:05
Profile ICQ WWW

:arrow: Mike Leaf.

Tack för ditt tips. Jag har tidigare noga funderat över det som du föreslår och kommit fram till följande.

Twinnen är genomgången av känd förstärkarexpert våren 2011.

Med seriöst intresserad köpare menar jag alla som med utgångspunkt att Twinnen är OK är beredda att betala det utsatta priset. Sedan tar jag för givet att en seriös köpare kontrollerar och provar Twinnen på plats och då kan det ev. bli förhandling. För övrigt har jag fri prövningsrätt vem som får köpa.

En seriöst intresserad köpare kommer alltså att få svar på alla sina frågor. Det finns inget mysko med stärkaren. Med seriöst intresserad köpare menar jag inte "tokprutare", motsvarande "däcksparkare", "kompisar", "brevvänner" eller liknande.

Om jag skulle lägga ut alla positiva svar på Sustains/Sixtens frågor så bedömer jag, mot bakgrund av många tidigare inlägg i tråden, att det skulle komma en rad "nya" frågor av mer eller mindre seriös art. Jag tolkar en del inlägg i tråden som försök att få till gräl eller oseriösa. Det finns t.o.m. de som i upprepade inlägg visar att de inte förstår att säljaren bestämmer det pris han är villig att sälja för :roll: . Flera seriösa inlägg har påpekat just detta.

Det skulle alltså innebära mer tid att lägga ut svaren än att bara svara seriösa köpare. Dessutom så behöver inte andra säljare att lida av hissande inlägg i tråden, som lynxtrap menar. Förhoppningsvis undgår jag att "drabbas" av oseriösa inlägg.

Den som får bekräftat/bevisat att allt är OK med Twinnen, men ändå inte vill betala 10 000 kr är inte seriös. Sådana oseriösa "köpare" vill jag sålla bort, och det har redan skett! :lol:

27 Feb 2012, 17:38
Profile WWW

:lol: Nu blev det dags för hissen att gå till högsta våningen igen.
Quote:
Menar du att , som du nu preciserar, andra säljare på Ljudbojen har någon form av rättighet att kräva snabb försäljning under gängse marknadspriser för att tillgodose deras egna säljarintressen? Vad är det för intressen?

På a) svarar jag: Nej det menar jag inte. På b) vet jag inte riktigt vad du menar att det skulle vara för intressen som jag skulle syfta på och som du nu frågar om.
Quote:
Jag upplever att du inte är intresserad av att köpa Twinnen som bl.a. Albert King spelat på.

Din upplevelse är korrekt.
Quote:
Hur har du i så fall blivit drabbad som annan säljare, utan att själv kunna göra något åt det?

Jag har aldrig försökt sälja nåt på bojen och således inte blivit drabbad på nåt sätt.
Quote:
Hur ska jag i så fall enligt din uppfattning annonsera för att du inte ska bli irriterad eller rentav arg?

Jag är inte särskilt arg, och du behöver inte tänka på mitt humör i ditt annonserande.
Men enligt min uppfattning så kunde du eventuellt annonsera som de flesta andra. T.ex när man bumpat 10-15 gånger, tråden blivit 3 sidor lång och har 4000 views så kan man överväga situationen och möjligen dra slutsatsen att intresset för produkten inte är så stort för tillfället och inte kommer att öka kraftigt nästa vecka.
Quote:
Min säljannons är seriös, och säljvillkoren är lika för alla annonsörer

Ja. Konstigt att inte de första sidorna är översållade med gamla annonser som bumpats en gång i veckan de senaste åren.

28 Feb 2012, 23:06
Profile

Den skarpaste kniven åker hiss till översta våningen där alla hästar står. :lol:

04 Mar 2012, 16:42
Profile WWW

Magnuspeter wrote:
Den skarpaste kniven åker hiss till översta våningen där alla hästar står. :lol:

Ett tips i all välmening:

När någonting inte säljer trots 3 månader på 'översta våningen' så kan det vara läget att

* Ta bort ett tag , 'marknaden' tröttnar nämligen
* Byta 'mäklare' , för att få en annan kundkrets
* Justera priset , För att 'möta' kundernas uppfattning om värdet

Att bara bumpa hela tiden blir bara irriterande och uppmanar till en massa 'lustiga kommentarer'
Du kan ju tänka dig en 'ny intressent' som kommer hit och får läsa hela denna tråd, hur intresserad tror du den blir?

05 Mar 2012, 15:21
Profile ICQ WWW

Post Re: Fender Twin Reverb SF - Albert King - sänkt med 3 000 k
:arrow: Mike Leaf.

Tackar för och hänvisar till dina synpunkter och din fråga: "en massa 'lustiga kommentarer'. Du kan ju tänka dig en 'ny intressent' som kommer hit och får läsa hela denna tråd, hur intresserad tror du den blir?"

Jag håller med dig , delvis. :D

I tråden finns kommentarer till min annons som kan få vem som helst att undra hur det står till. Detta får enbart stå för de som skrivit kommentarerna. :lol: Nya intressenter får nog ändå en rättvisande bild av dessa aktörer.

Jag har ingen anledning att ta åt mig, jag har bara annonserat, vilket flera seriösa och sansade inlägg pekar på.

Vilken sida som nya intressenter ställer sig på vet jag inte, men mycket talar för att de flesta inte kommer att lämna lustiga kommentarer när de läst tråden. :idea:

06 Mar 2012, 22:58
Profile WWW
Reply to topic   [ 94 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next