View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 16:04



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Diezel Einstein topp Såld 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Diezel Einstein topp Såld
Funderar på att sälja eller byta bort nedanstående topp och låda.

Toppen är en Diezel Einstein på 100w.
Två kanaler och två switchbara mastervolymer. samt både seriell- och parallell effektloop.
Kanalbyte och mastervolymbyte via footswitchen eller från framsidan på toppen.

Klarar allt från rent till heavy metal. Låter inte så "tyskt" som man kan tro utan mera brittiskt/amerikanskt.

Kolla Ola Englunds youtubevideo med min topp: https://www.youtube.com/watch?v=Zis1wX0Bocw

Lådan är Diezels 412FK raka frontmatade fyrtolva med Celestion G12-K100 som beskrivs som greenbacks på steroider.
Hjul finns men var inte monterade då bilden togs. De följer självklart med.

Toppen kostade 25000 ny. Jag vill ha 12000. Såld!

Lådan är nästan omöjlig att hitta begagnad så den vill jag ha 7000 för.
Paketpris ordnas självklart. Behåller tills vidare.

Toppen och lådan finns i replokal vid skogskyrkogården i Stockholm och kan provspelas högt.

Bytes mot något kul!

Toppen såld och behåller lådan.


Attachments:
20161005_195121_zpsc31cqtv1 (2).jpg
20161005_195121_zpsc31cqtv1 (2).jpg [ 45.9 KiB | Viewed 8221 times ]


Last edited by Urban on 26 Sep 2019, 20:33, edited 5 times in total.

10 Feb 2019, 19:12
Profile

Joined: 16 Oct 2004, 15:07
Posts: 94
Location:
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Finns toppen kvar?
Kan den skickas?


03 May 2019, 21:42
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
MrFlexx wrote:
Finns toppen kvar?
Kan den skickas?


Hej!
Toppen finns kvar än så länge. (Var det du som kontaktade mig via messenger igår?)
Vill helst inte skicka toppen.
Det känns för riskabelt både med tanke på risk för skador och fraktbolagens ökande slarv.
Var bor du?


04 May 2019, 13:48
Profile
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Ny info tillagd.


27 May 2019, 15:09
Profile

Joined: 16 Oct 2004, 15:07
Posts: 94
Location:
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Urban wrote:
MrFlexx wrote:
Finns toppen kvar?
Kan den skickas?


Hej!
Toppen finns kvar än så länge. (Var det du som kontaktade mig via messenger igår?)
Vill helst inte skicka toppen.
Det känns för riskabelt både med tanke på risk för skador och fraktbolagens ökande slarv.
Var bor du?

Ursäkta det sena svaret. Jag bor i Landskrona och vet inte riktigt när jag skulle kunna tänkas ha vägarna förbi Stockholm. Det var inte jag som kontaktade dig via Messenger.


28 May 2019, 19:23
Profile ICQ WWW

Joined: 01 Oct 2015, 11:04
Posts: 74
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Hej!

Vad vill du ha för hela alltet?
Likadant, bara toppen, finns det något utrymme för lägre pris?

Allt gott!


14 Sep 2019, 10:02
Profile
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 393
Location: Mönsterås
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Urban wrote:

Hej!
Toppen finns kvar än så länge. (Var det du som kontaktade mig via messenger igår?)
Vill helst inte skicka toppen.
Det känns för riskabelt både med tanke på risk för skador och fraktbolagens ökande slarv.
Var bor du?


Att skick behöver inte vara någon risk är min erfarenhet om man gör det på "rätt sätt"
Har haft kunder skicka mig stärkare i över 20 år och efter jag börjat säga till om att inte slå in stärkan som ett paket, utan se till att handtaget sticker ut, så har jag aldrig haft något problem.
Det blir naturligt för den som hanterar stärkan att använda handtaget om det syns o finns där. Har man stärkan inslagen som ett "paket" så kommer dom hantera stärkan som ett paket och lyfts o hanteras den hur som helst.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


14 Sep 2019, 11:40
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Amp Healer II wrote:
Urban wrote:

Hej!
Toppen finns kvar än så länge. (Var det du som kontaktade mig via messenger igår?)
Vill helst inte skicka toppen.
Det känns för riskabelt både med tanke på risk för skador och fraktbolagens ökande slarv.
Var bor du?


Att skick behöver inte vara någon risk är min erfarenhet om man gör det på "rätt sätt"
Har haft kunder skicka mig stärkare i över 20 år och efter jag börjat säga till om att inte slå in stärkan som ett paket, utan se till att handtaget sticker ut, så har jag aldrig haft något problem.
Det blir naturligt för den som hanterar stärkan att använda handtaget om det syns o finns där. Har man stärkan inslagen som ett "paket" så kommer dom hantera stärkan som ett paket och lyfts o hanteras den hur som helst.


Har fått förstärkare (en liten kombo) skickad till mig där inte bara handtaget stack fram utan hela ovansidan var oskyddad, emballaget bestod av tunn kartong virad ett varv runtom samt fäst med tejp som lämnade fula märken på ljus tolex. Ovansidan med handtag och undersidan med gummifötter helt oskyddade. Jag blev väldigt förvånad när jag hämtade ut den. :shock: Varför tar man som transportör överhuvudtaget emot något så bristfälligt paketerat? Sedan är det ju dåligt att som säljare paketera så bristfälligt. Trots synligt handtag hade förstärkaren ändå fått en gummifot avslagen, så att handtaget är synligt är tyvärr i sammanhanget ingen garant.

När jag skickar förstärkare och gitarrer brukar jag se till att paketen har flertal oranga AKTAS-klisterlappar, brukar även skriva DENNA SIDA UPP. Till detta brukar jag bjuda på försäkring, en i sammanhanget blygsam summa som om inte annat fungerar lugnande för såväl säljare som köpare. Detta i kombination med korrekt angiven vara när man beställer/köper frakt lägger, som jag ser det, över ansvar på transportör.

Tyvärr är det allt för ofta gitarrer och förstärkare skickas bristfälligt förpackade och dessa borde inte ens tas emot av fraktbolagen. Får väl någon gång framöver berätta om ett oskyddat gitarrcase med gitarr som också hade fått sig en åktur... som sagt var, paketera ordentligt och med sunt förnuft då sover man bättre!

Ursäkta kladdet!

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


14 Sep 2019, 12:13
Profile
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Granis67 wrote:
Urban wrote:

Hej!
Toppen finns kvar än så länge. (Var det du som kontaktade mig via messenger igår?)
Vill helst inte skicka toppen.
Det känns för riskabelt både med tanke på risk för skador och fraktbolagens ökande slarv.
Var bor du?


Att skick behöver inte vara någon risk är min erfarenhet om man gör det på "rätt sätt"
Har haft kunder skicka mig stärkare i över 20 år och efter jag börjat säga till om att inte slå in stärkan som ett paket, utan se till att handtaget sticker ut, så har jag aldrig haft något problem.
Det blir naturligt för den som hanterar stärkan att använda handtaget om det syns o finns där. Har man stärkan inslagen som ett "paket" så kommer dom hantera stärkan som ett paket och lyfts o hanteras den hur som helst.


Har fått förstärkare (en liten kombo) skickad till mig där inte bara handtaget stack fram utan hela ovansidan var oskyddad, emballaget bestod av tunn kartong virad ett varv runtom samt fäst med tejp som lämnade fula märken på ljus tolex. Ovansidan med handtag och undersidan med gummifötter helt oskyddade. Jag blev väldigt förvånad när jag hämtade ut den. :shock: Varför tar man som transportör överhuvudtaget emot något så bristfälligt paketerat? Sedan är det ju dåligt att som säljare paketera så bristfälligt. Trots synligt handtag hade förstärkaren ändå fått en gummifot avslagen, så att handtaget är synligt är tyvärr i sammanhanget ingen garant.

När jag skickar förstärkare och gitarrer brukar jag se till att paketen har flertal oranga AKTAS-klisterlappar, brukar även skriva DENNA SIDA UPP. Till detta brukar jag bjuda på försäkring, en i sammanhanget blygsam summa som om inte annat fungerar lugnande för såväl säljare som köpare. Detta i kombination med korrekt angiven vara när man beställer/köper frakt lägger, som jag ser det, över ansvar på transportör.

Tyvärr är det allt för ofta gitarrer och förstärkare skickas bristfälligt förpackade och dessa borde inte ens tas emot av fraktbolagen. Får väl någon gång framöver berätta om ett oskyddat gitarrcase med gitarr som också hade fått sig en åktur... som sagt var, paketera ordentligt och med sunt förnuft då sover man bättre!

Ursäkta kladdet![/quote]

En gång köpte jag en Marshall 1960B som skickades med bussgods.
Där hade säljaren bara satt en adresslapp rung ena handtaget! Inget annat packmaterial alls...
Otroligt nog kom den fram helt oskadd!


14 Sep 2019, 16:40
Profile

Joined: 01 Oct 2015, 11:04
Posts: 74
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
Det känns som att du missade att jag är intresserad av hela riggen? ;)
Vad blir paketpriset? Skicka PM om du inte känner för att debatera här :)


14 Sep 2019, 17:01
Profile
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Diezel Einstein topp och 4x12
whatamada wrote:
Det känns som att du missade att jag är intresserad av hela riggen? ;)
Vad blir paketpriset? Skicka PM om du inte känner för att debatera här :)


Hej!
Sorry missade det.
Jag skickar ett PM.


14 Sep 2019, 19:32
Profile
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 803
Location: Stockholm
Post Re: Diezel Einstein topp Såld
Toppen såld!
Behåller 4x12 tills vidare.


26 Sep 2019, 20:34
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.