View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 13:06



Reply to topic  [ 2 posts ] 
SÅLD - Fender Champ hemmabygge / Fender G-DEC 
Author Message

Joined: 04 Aug 2009, 11:35
Posts: 738
Location: Åstorp
Post SÅLD - Fender Champ hemmabygge / Fender G-DEC
SÅLD!

Två förstärkare i en! Just nu sitter hemmabyggd Champ i. Orginalförstärkaren (G-DEC) kan skruvas i istället. Allt nödvändigt medföljer. Löst kommer då alltså G-DEC + bakstycke + högtalarelement för den. Nu sitter nämnda Champ i med fult hemmasnickrat bakstycke (plywood från lock till SKF-halvpall för er som undrar) och Warehouse G8C.

Lite mer info om G-DEC:en här https://fatllama.com/rentals/london/hire-fender-gdec-junior-15-watt-amp-carbon-black-08194084

Champen, lite mer info. Byggd med riktigt bra delar, minns inte allt men genomgående "mojo"-approved komponenter. PT Hammond, OT Mercury magnetics. Se bilder för lite mer om hur den är byggd. De flesta bilder är med förstärkaren ur eller bakstycke avplockat. Sitter en switch för omkoppling mellan 5E1 och 5F1 har jag för mig den är till. Kan minnas fel. Switch finns iaf. Nåt gör den.

Jag kommer montera loss matning från nätbrunn för att inte bli hängd om någon skulle få för sig att pilla på strömförande komponenter och trilla av pinnen. Viss eltekniskt färdighet behövs alltså för att få igång den.

Ser att det följde med en Tranströmer-dikt bland bilderna, låter den vara kvar för bra vibbar. Läs o njut för fan! :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Last edited by Stefan_E on 29 Mar 2020, 18:55, edited 1 time in total.



28 Mar 2020, 21:47
Profile

Joined: 21 Jan 2011, 01:13
Posts: 537
Location: STHLM
Post Re: Fender Champ hemmabygge / Fender G-DEC
Pm!


29 Mar 2020, 01:04
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.