| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Fender VibroKing - SÅLD http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=45722 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Pettan [ 16 Sep 2010, 11:05 ] |
| Post subject: | Fender VibroKing - SÅLD |
Grym helrörsstärkare från Fenders custom shop. - Helrörs combo med 3x10, handbyggd punkt-till-punkt. - Den tidiga modellen (1995) med EL84 som driver för reverbet. - Reverbet är samma som sitter i Fenders externa ’63 reverb med dwell, mix & tone kontroller. - Har 2 Eminence högtalare & 1 Jensen P10R. - Rören är relativt nybytta TAD 5881 & TungSol 12AX7 - Soundet är nånstans mitt emellan Tweed & Blackface. Har betydligt mer gain än Blackface stärkarna när man drar på. Grym för Rock’n’roll, blues & Country. - Är flitigt spelad och lite sliten i vinylen. Har överdrag men saknar footswitch. Kan ev tänka mig en bytesdeal med en Eleven Rack eller AxeFx Maila för fler bilder. Pris: 15.000kr eller bra bud [;)] --------------------- |
|
| Author: | rag [ 16 Sep 2010, 11:32 ] |
| Post subject: | |
Du har mail..... |
|
| Author: | Figgo [ 16 Sep 2010, 12:41 ] |
| Post subject: | |
Mail! |
|
| Author: | Pettan [ 18 Sep 2010, 12:37 ] |
| Post subject: | |
Lördagsbump Inte riktigt såld än... --------------------- |
|
| Author: | Pettan [ 22 Sep 2010, 21:51 ] |
| Post subject: | |
Många intresserade, men ingen som kommit till skott. Ingen i mellansverige som är sugen på en King? --------------------- |
|
| Author: | kjelle [ 22 Sep 2010, 23:48 ] |
| Post subject: | |
Pettan wrote: Många intresserade, men ingen som kommit till skott. Ingen i mellansverige som är sugen på en King? --------------------- Visst är man det, men budgeten har inte utrymme för den där just nu...[V]
|
|
| Author: | Pettan [ 26 Sep 2010, 22:32 ] |
| Post subject: | |
Får man fresta med ett pris på 13.000kr? Den här stärkaren är alldeles för bra för att stå och samla damm hemma hos mig. Kör bara på mindre alternativ nu för tiden. --------------------- |
|
| Author: | rejjo [ 26 Sep 2010, 22:46 ] |
| Post subject: | |
kjelle wrote: Pettan wrote: Många intresserade, men ingen som kommit till skott. Ingen i mellansverige som är sugen på en King? --------------------- Visst är man det, men budgeten har inte utrymme för den där just nu...[V] ![]() + 500 / Calle |
|
| Author: | crybaby [ 27 Sep 2010, 20:37 ] |
| Post subject: | |
En gratisbump. Vet ni bojare hur bra denna låter ? This is Holy Graal in a box.[:p] Inte nog med att den har det varmaste gitarrljudet söder om Kaliningrad, den sväljer dessutom distpedaler lättare än hur Villiga Vera i Mullbänkshyttemohed sväljer...[:0] Jag har en själv. [^] Ät gul snö, det kan vara bärs ! |
|
| Author: | Pettan [ 28 Sep 2010, 20:27 ] |
| Post subject: | |
Tack för bumpen. Nu har den en ny lycklig ägare! --------------------- |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|