View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 05:35



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Fender VibroKing - SÅLD 
Author Message

Joined: 07 Feb 2010, 06:11
Posts: 38
Location:
Post Fender VibroKing - SÅLD
Grym helrörsstärkare från Fenders custom shop.
- Helrörs combo med 3x10, handbyggd punkt-till-punkt.
- Den tidiga modellen (1995) med EL84 som driver för reverbet.
- Reverbet är samma som sitter i Fenders externa ’63 reverb med dwell, mix & tone kontroller.
- Har 2 Eminence högtalare & 1 Jensen P10R.
- Rören är relativt nybytta TAD 5881 & TungSol 12AX7
- Soundet är nånstans mitt emellan Tweed & Blackface. Har betydligt mer gain än Blackface stärkarna när man drar på. Grym för Rock’n’roll, blues & Country.
- Är flitigt spelad och lite sliten i vinylen. Har överdrag men saknar footswitch.

Kan ev tänka mig en bytesdeal med en Eleven Rack eller AxeFx

Image

Image

Maila för fler bilder.

Pris: 15.000kr eller bra bud [;)]


---------------------


16 Sep 2010, 11:05
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:48
Posts: 2399
Location:
Post 
Du har mail.....


16 Sep 2010, 11:32
Profile ICQ WWW

Joined: 16 Jun 2010, 17:47
Posts: 171
Location:
Post 
Mail!


16 Sep 2010, 12:41
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Feb 2010, 06:11
Posts: 38
Location:
Post 
Lördagsbump
Inte riktigt såld än...

---------------------


18 Sep 2010, 12:37
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 07 Feb 2010, 06:11
Posts: 38
Location:
Post 
Många intresserade, men ingen som kommit till skott.
Ingen i mellansverige som är sugen på en King?

---------------------


22 Sep 2010, 21:51
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Pettan wrote:

Många intresserade, men ingen som kommit till skott.
Ingen i mellansverige som är sugen på en King?

---------------------


Visst är man det, men budgeten har inte utrymme för den där just nu...[V]

Image


22 Sep 2010, 23:48
Profile WWW

Joined: 07 Feb 2010, 06:11
Posts: 38
Location:
Post 
Får man fresta med ett pris på 13.000kr?

Den här stärkaren är alldeles för bra för att stå och samla damm hemma hos mig. Kör bara på mindre alternativ nu för tiden.


---------------------


26 Sep 2010, 22:32
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
kjelle wrote:

Pettan wrote:

Många intresserade, men ingen som kommit till skott.
Ingen i mellansverige som är sugen på en King?

---------------------


Visst är man det, men budgeten har inte utrymme för den där just nu...[V]

Image


+ 500

/ Calle


26 Sep 2010, 22:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1905
Location: Västra Frölunda
Post 
En gratisbump.

Vet ni bojare hur bra denna låter ?
This is Holy Graal in a box.[:p]

Inte nog med att den har det varmaste gitarrljudet söder om Kaliningrad, den sväljer dessutom distpedaler lättare än hur Villiga Vera i Mullbänkshyttemohed sväljer...[:0]

Jag har en själv.
[^]

Ät gul snö, det kan vara bärs !


27 Sep 2010, 20:37
Profile

Joined: 07 Feb 2010, 06:11
Posts: 38
Location:
Post 
Tack för bumpen.
Nu har den en ny lycklig ägare!

---------------------


28 Sep 2010, 20:27
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.