View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 13:28



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Fortin Meathead NYTT PRIS!!! 
Author Message

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post Fortin Meathead NYTT PRIS!!!
Mike Fortin är (än så länge) en relativt okänd gitarrförstärkar guru. Meathead är Mikes flaggskepp och ett riktigt monster till förstärkare. Just detta ex. är serienummer 002. Än så länge finns det bara 5st. i hela världen (Mikes prototyp inräknad)

Förstärkaren är på 100w med rör i både slutsteg och förförstärkare. Alla transformatorer, switchar, pottar och jack är chassimonterade. Meathead har 6 kanaler och 2 separata rördrivan loppar som kan fungera både seriellt och parallellt.
Kanal 1 och 2 delar eq men har separata gain, mastervolymkontroller, bright switchar och L, M, H voicing switchar. Samma sak gäller för kanal 3 och 4, samt 5 och 6. Förstärkaren har även en switchbar boost och en andra mastervolym. Alla funktioner utom brightswitcharna och de vridbara kontrollerna (volymer och eq) är switchbara via MIDI.

Kanal 1 och 2 får man kalla de rena kanalerna. Med voicingswitchen i L läget får man ett rent ljud som kommer mycket nära en Fender Blackface Twin Reverb. Voicin M har en rakare eq kurva och H ger mer gain så man närmar sig en gammal Marshall.

Kanal 3 och 4 har mer en brittisk karaktär och voicing switcharna ger här olika gainnivåer. Dessa kanaler producerar allt från rent Plexisound upp till den fetaste moddade JCM-800 jag hört.

Kanalerna 5 och 6 klarar av att få fram ett riktigt bra rent ljud, men det är inte där de är som bäst. High gain sounden från dessa kanaler är bland det bästa jag hört. Strängseparation, attacken på bassträngrna och responsen är lika bra eller bättre än förstärkarna jag provat från Engl, Mesa Boogie och Diezel.

Här är en länk till Fortins hemsida där Jocke Skog i Clawfinger lagt upp ett gäng clip på min förstärkare:

http://fortinamps.com/Sounds.aspx

Här är ett You tube clip:

http://www.youtube.com/watch?v=kM7Svwuf ... annel_page

För ytterligare info och bilder gå till: http://www.fortinamps.com

(Pris: 39 000:-) NYTT PRIS: 36 000:-


17 Sep 2010, 23:40
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2736
Location:
Post 
Fyfan vilka monsterstärkare du sitter på! Synd bara att man inte hade behov och pengar [:D]


18 Sep 2010, 12:39
Profile ICQ WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Vem har behov och pengar [8D]


18 Sep 2010, 22:59
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Dec 2007, 21:18
Posts: 54
Location:
Post 
Fy helvete, den skulle jag vilja spela in. Har du lust att låna/hyra ut en helg? Ring mig isåfall på 0733574140! Kolla min Youtube sida om du vill se vad jag spelat in med andras stärkare: http://www.youtube.com/fearedse

/ Ola Englund<h6>Min Youtubesida: http://www.youtube.com/fearedse</h6>


20 Sep 2010, 08:42
Profile ICQ WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Någon som törs lägga ett bud?


24 Sep 2010, 10:25
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 10 Mar 2005, 12:37
Posts: 36
Location:
Post 
törs o törs.. vem skjuter mig först om jag bjuder 20k? :) inte för att jag inte tycker den är värd klart mer men det är allt jag kan skrapa fram ;(

---------------
Gitarrer:
PRS Custom 22
PRS SC250
Fender Strata Am. Standard (TILL SALU)

Stärkare:
Hughes & Kettner Triamp MK2 (TILL SALU)
Diezel 4x12


03 Dec 2010, 00:01
Profile ICQ WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Hmmm ( laddar revolvern :-)) 20 papp och en Axe-fx Ultra så kan vi snacka :-)


04 Dec 2010, 19:30
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Jättefin julklapp [8D]


21 Dec 2010, 13:07
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.