| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Fortin Meathead NYTT PRIS!!! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=45800 |
Page 1 of 1 |
| Author: | tokyo tapes [ 17 Sep 2010, 23:40 ] |
| Post subject: | Fortin Meathead NYTT PRIS!!! |
Mike Fortin är (än så länge) en relativt okänd gitarrförstärkar guru. Meathead är Mikes flaggskepp och ett riktigt monster till förstärkare. Just detta ex. är serienummer 002. Än så länge finns det bara 5st. i hela världen (Mikes prototyp inräknad) Förstärkaren är på 100w med rör i både slutsteg och förförstärkare. Alla transformatorer, switchar, pottar och jack är chassimonterade. Meathead har 6 kanaler och 2 separata rördrivan loppar som kan fungera både seriellt och parallellt. Kanal 1 och 2 delar eq men har separata gain, mastervolymkontroller, bright switchar och L, M, H voicing switchar. Samma sak gäller för kanal 3 och 4, samt 5 och 6. Förstärkaren har även en switchbar boost och en andra mastervolym. Alla funktioner utom brightswitcharna och de vridbara kontrollerna (volymer och eq) är switchbara via MIDI. Kanal 1 och 2 får man kalla de rena kanalerna. Med voicingswitchen i L läget får man ett rent ljud som kommer mycket nära en Fender Blackface Twin Reverb. Voicin M har en rakare eq kurva och H ger mer gain så man närmar sig en gammal Marshall. Kanal 3 och 4 har mer en brittisk karaktär och voicing switcharna ger här olika gainnivåer. Dessa kanaler producerar allt från rent Plexisound upp till den fetaste moddade JCM-800 jag hört. Kanalerna 5 och 6 klarar av att få fram ett riktigt bra rent ljud, men det är inte där de är som bäst. High gain sounden från dessa kanaler är bland det bästa jag hört. Strängseparation, attacken på bassträngrna och responsen är lika bra eller bättre än förstärkarna jag provat från Engl, Mesa Boogie och Diezel. Här är en länk till Fortins hemsida där Jocke Skog i Clawfinger lagt upp ett gäng clip på min förstärkare: http://fortinamps.com/Sounds.aspx Här är ett You tube clip: http://www.youtube.com/watch?v=kM7Svwuf ... annel_page För ytterligare info och bilder gå till: http://www.fortinamps.com (Pris: 39 000:-) NYTT PRIS: 36 000:- |
|
| Author: | Frisk [ 18 Sep 2010, 12:39 ] |
| Post subject: | |
Fyfan vilka monsterstärkare du sitter på! Synd bara att man inte hade behov och pengar [:D] |
|
| Author: | tokyo tapes [ 18 Sep 2010, 22:59 ] |
| Post subject: | |
Vem har behov och pengar [8D] |
|
| Author: | Goddamn Guitar [ 20 Sep 2010, 08:42 ] |
| Post subject: | |
Fy helvete, den skulle jag vilja spela in. Har du lust att låna/hyra ut en helg? Ring mig isåfall på 0733574140! Kolla min Youtube sida om du vill se vad jag spelat in med andras stärkare: http://www.youtube.com/fearedse / Ola Englund<h6>Min Youtubesida: http://www.youtube.com/fearedse</h6> |
|
| Author: | tokyo tapes [ 24 Sep 2010, 10:25 ] |
| Post subject: | |
Någon som törs lägga ett bud? |
|
| Author: | ibra [ 03 Dec 2010, 00:01 ] |
| Post subject: | |
törs o törs.. vem skjuter mig först om jag bjuder 20k? --------------- Gitarrer: PRS Custom 22 PRS SC250 Fender Strata Am. Standard (TILL SALU) Stärkare: Hughes & Kettner Triamp MK2 (TILL SALU) Diezel 4x12 |
|
| Author: | tokyo tapes [ 04 Dec 2010, 19:30 ] |
| Post subject: | |
Hmmm ( laddar revolvern |
|
| Author: | tokyo tapes [ 21 Dec 2010, 13:07 ] |
| Post subject: | |
Jättefin julklapp [8D] |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|