Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

2st Celestion G12T-75 -88 SÅLDA
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=46130
Page 1 of 1

Author:  emaushenric [ 25 Sep 2010, 23:40 ]
Post subject:  2st Celestion G12T-75 -88 SÅLDA

Säljer ett par gamla Celestion G12T-75or. De är från juli 1988 och är på 16 ohm.
Dessa låter inte lika vasst och obekvämt i övre mellanregistret/diskanten som de nyare gör, de är jämnare och varmare än de nyare jag har testat.
De är i bra skick och väl inspelade. De låter riktigt bra och de behåller klarheten och tydligheten på riktigt höga volymer utan problem.

Jag har dem i en 2X12a nu så jag kan spela in ljudklipp om det önskas.

Pris: 650kr styck eller 1200kr för båda.

Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]
Image[/url]

http://www.myspace.com/benessermusic

Author:  Jadermark [ 26 Dec 2010, 22:46 ]
Post subject: 

Finns dessa kvar månne?

Author:  emaushenric [ 27 Dec 2010, 03:17 ]
Post subject: 

Jadermark wrote:

Finns dessa kvar månne?


Javisst!

Har dem i en 2X12a men de är fortfarande till salu.



http://www.myspace.com/benessermusic

Author:  Jadermark [ 27 Dec 2010, 15:24 ]
Post subject: 

Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?

Author:  emaushenric [ 27 Dec 2010, 17:12 ]
Post subject: 

Jadermark wrote:

Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?


Elementen bor i Borlänge men kan skickas med bussgods. Jag kan vara intresserad av ett byte om du vill det?

http://www.myspace.com/benessermusic

Author:  Jadermark [ 27 Dec 2010, 18:00 ]
Post subject: 

emaushenric wrote:

Jadermark wrote:

Då funderar jag på om jag tänker rätt när jag säger att jag tror att dessa passar för att dämpa skrikigheten i mellanregistret samt pusha basen lite extra i min 212a? G12h heritage funkade inte...
Var bor elementen förresten?


Elementen bor i Borlänge men kan skickas med bussgods. Jag kan vara intresserad av ett byte om du vill det?

http://www.myspace.com/benessermusic


Tyvärr har jag inget att byta med, hade bara lånat låda med heritagetrattar i... Anyhoo... Jag har mailat dig! [:)]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/