View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 05:43



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Carlsbro Barratt top 50 ........ igen 
Author Message

Joined: 21 Jul 2008, 02:55
Posts: 371
Location:
Post Carlsbro Barratt top 50 ........ igen
<b><i>Försäljningen strulade sist och det slutade med att förstärkaren blev kvar hos mig. bumpar därför upp den igen då den bara tar plats!"]</b>

Hallå!

Tänkte lägga ut en intressekoll här på min Carlsbro 50 topp.
Det är en mycket trevlig enkanalig topp. OBS: skrev tidigare att den var tillverkad -78 men det var tydligen fel. Den är äldre än så![8D] Den är på 50 watt och spelar högt.

Tyvärr är den i behov av en genomgång. Rören är troligtvis väldigt gamla och bör bytas, potarna sprakar en del och standby-switchen saknas.[V] Efter en genomgång lär den bli grym![:p]

Förstärkaren har fått ganska bra omdömen på Harmony central. Kolla länken:
http://reviews.harmony-central.com/revi ... +Head/10/1

Maila ett prisförslag eller kom med något roligt bytesförslag![:)]


/Peter


27 Sep 2010, 06:17
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 21 Jul 2008, 02:55
Posts: 371
Location:
Post 
Mina bilder blir alltid brutalt stora så jag länkar bara till dom![:D]

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--DSC00193.JPG
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--DSC00195.JPG


/Peter


27 Sep 2010, 06:19
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 21 Jul 2008, 02:55
Posts: 371
Location:
Post 
<s>Jag testar att bumpa den här igen innan jag säljer den. Högsta budet är på 3000kr. Jag vill hellre byta mot något kul!</s>

/Peter


05 Oct 2010, 03:38
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 21 Jul 2008, 02:55
Posts: 371
Location:
Post 
Ingen som vill byta mot något kul?[:p]

<hr noshade size="1"><font size="2"><font color="red"><b>Mvh - Peter</b></font id="red"></font id="size2">


03 Dec 2010, 03:26
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 23 Jan 2010, 19:38
Posts: 8
Location: Göteborg
Post 
Hej, jag är ute efter något som den här stärkarn som bas för ett experimentbygge. Typ total transplantation...

Vilket prisområde rör du dig i? Jag kanske har prylar som kanske kan intressera dig bl a pedaler, studioprylar som preamps, effektprocessorer etc.

mvh /Thom


Rock&Rollentusiast


04 Dec 2010, 21:19
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.