Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Cuntroller - nu med ljudprov
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=48165
Page 1 of 1

Author:  RocknrOlle [ 04 Nov 2010, 16:01 ]
Post subject:  Cuntroller - nu med ljudprov

Tjenare! På grund av ändrade förutsättningar funderar jag på att göra mig av med min Cuntroller. Länkar till en tråd med info om stärkaren (westhammers säljtråd där jag köpte den) http://ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TO ... cuntroller

Ända skillnaderna från bilden där är;
- Jag fixat ett mycket snyggare fronttyg till toppen (tänk 60-tals flum).
- Uffen har fixat bakgallret samt småfix.
- Det sitter numer två Celestion G12 75T i lådan. Låter klockrent.
- Jag har satt igen "topphålen" på lådan provisoriskt för bättre basrespons.

Här finns ett ljudklipp: http://www.speedyshare.com/files/252657 ... r_test.mp3
Först plinkar jag med en gammal Gretsch Duo Jet med gitarrens volymkontroll neddragen, sen ökar jag upp till rocknrollcrunch. Lite fuzzigt blir det med Gretas halsmick + mudswitchen. Efter halva klippet byter jag till en Gibson LP Special som är nedstämd.. även här börjar jag med volymratten neddragen och sen blir det ett dödsaktig riff och sen lite halsmick-gung. Hafsigt spelat, men det hörs iaf. Inspelat med en Zoom H2 några meter ifrån, så det är ju inte optimalt uppmickat heller. Gnäll!

Även jag vill ha 10000 kr. Däremot slipper jag helst skicka den, dvs har folk i Gävleborgsområdet förtur. I bytesväg är jag framför allt intresserad av en bra 2x12 eller 4x12.

Mobilkameran fixar biffen:
Image
Image
Greta. Egnatern agerar endast gitarrställ såklart.
Image
Image

Author:  RocknrOlle [ 19 Nov 2010, 20:57 ]
Post subject: 

Det är en sejjamatta jag inte fick tyst på som väsnas, inte stärkaren [:)]

Author:  einarhult [ 19 Nov 2010, 22:28 ]
Post subject: 

Har du kvar skylten med namnet CUNTROLLER som ska sitta fram på förstärkaren ?
Eller är det den som Stig Vig har satt på sin sänggavel ?

Author:  RocknrOlle [ 19 Nov 2010, 23:00 ]
Post subject: 

einarhult wrote:

Har du kvar skylten med namnet CUNTROLLER som ska sitta fram på förstärkaren ?
Eller är det den som Stig Vig har satt på sin sänggavel ?


Den är nog besudlad av Per (tyvärr?).

Author:  Racing [ 26 Nov 2010, 09:04 ]
Post subject: 

Bump för en förbannat bra stärk.

jesper@gofastparts.se

Author:  RocknrOlle [ 30 Nov 2010, 20:40 ]
Post subject: 

Racing wrote:

Bump för en förbannat bra stärk.

jesper@gofastparts.se


Tack Jesper! Du är inte sugen då?

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/