Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Marshall MG15 Microstack- Såld
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=48388
Page 1 of 1

Author:  Racing [ 09 Nov 2010, 00:18 ]
Post subject:  Marshall MG15 Microstack- Såld

Av olika anledningar har jag blivit vid en sånhär;

Image

Image


Ngt som väl ärligt talat mest e en kul grej för en gitarrist att ha i vardagsrummet intill gitarrer som hänger på display.
Låter...gör den... [:D]
Men,den e naturligtvis en liten transistor historia så inte e den gjord för gigs eller liknande.
Uppskattningsvis e hela stacken ung en meter hög.
E på sketna 12 transistor watt...så inte lär man bli vräkt av att lira på den heller..

E 2st 1*10 lådor.
Lådorna kan man sägerligen mata med ngt som låter vettigare än vad toppen gör,men dit sträcker sig inte mitt intresse ärligt sagt.

Vad den kostar?

Ja,det brukar begäras kring 2500 för dem.
Denna har jag plockat isär å gett lite service i form av smorda pottar mm.
Kom med bud eller byte.?

Cool e den iaf,å den e i nyskick.
Tror den vart stämplad 1984.

jesper@gofastparts.se

Author:  Racing [ 09 Nov 2010, 21:36 ]
Post subject: 

Kollade idag,å den e stämplad 1986 av Semco med en jättedekal.

I samband med det,iom att den trots allt e såpass kul,så tog jag beslutet att byta lytar i den.
Blir färdigt imorgon hoppas jag å tanken e att se ifall den distar snyggare av det.

Lurade tom ett tag på om jag skulle bygga in den lilla rörtoppen i Marshall cabben....men nä...va fan... [:D]

Bättre att låta ngn hugad skoja med den istället,eller som sagt...bara ställa upp den hemma som lgh stärk.

Lådorna innehåller fö 10" Celestion element som e på 16 Ohm vardera.
Man får plats med 12" om man har intresse i det.

Har fö utgång för hörlurar baktill åxå

jesper@gofastparts.se

Author:  uffen [ 09 Nov 2010, 22:59 ]
Post subject: 

Kan jag ha något du behöver?
mvh uffen

uffen

Author:  Racing [ 09 Nov 2010, 23:39 ]
Post subject: 

Säkerligen.
Du har säkerligen ngt liggandes eller ståendes.
Skulle förvåna mig mkt annars som jag känner dig...[:D]

Det JAG lurade på var att rensa ut transistorlådan å ersätta med en dito röris för ett lite mer äkta sound.

Rakt av Ulf.
Som den e funkar den att sitta å lira med inne i vardagsrummet utan att resten av familjen dyker upp med knölpåkar i avsikt att få en att sänka volymen på medeltidsvis.
That´s it.

Men...det e de den duger till åxå,å jag vill vara helt klar med den biten.
Den har ett hyggligt snyggt rent sound,men gainet låter som i de flesta andra transistorlösningar som en sargad humla på tjack som har bihåleinflammation.

Ergo...så lurade jag på om man skulle banka in en "ersättningskasett" med rör istället.
(Tänkte bla på D-Drops lilla 5wattare jag håller på å leker med på lediga stunder)
Där begränsade jag mig eftersom jag har tillräckligt mkt projekt i luften redan som det e,å de blir då fan rakt inte färre.

Mao min vän,se den som den e i nuläget som en både kul å snygg pryl med VISST funktionsvärde.
Men...för såna som oss å våra gelikar som förstärkare sett e det en stärk för en knapp 500ing till sonen rent praktiskt.

Att de e såpass dyra som de e på marknaden tror jag e kulprylen i det för en gitarrist.
Det ÄR dock en liten Marshall stack [:D]

För sakens skull.
Du kan få in ett chassie som e strax över 330 brett å 200 djupt.
På höjden tror jag den var ngt sådant som 150.

jesper@gofastparts.se

Author:  uffen [ 09 Nov 2010, 23:49 ]
Post subject: 

Vi kan ta resten via mail/phone imorgon
mvh uffen

uffen

Author:  Racing [ 10 Nov 2010, 00:12 ]
Post subject: 

Yup.
Kan slå dig en signal över dan.

Från 18 imorgon kan du räkna mig som stendöv.
Då repar vi fram till runt 22.

jesper@gofastparts.se

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/