 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Carvin Clubmaster 1x12 Combo, såld!
| Author |
Message |
|
greatgrouse
Joined: 09 Nov 2010, 01:39 Posts: 46 Location:
|
 Carvin Clubmaster 1x12 Combo, såld!
Carvin Clubmaster, Series I säljes. Combo-rörförstärkare med 1x12" som kan switchas mellan 50/100W. Ren + OD-kanal. Fantastiskt bra ren kanal och OD-kanalen fixar det mesta från snygg crunch till riktigt hård rock. Mycket bra reverb (accutronics). Sällsynt förstärkare som verkligen levererar. Mycket fint skick (mycket sporadiskt använd på nio år!). 4000:-
|
| 09 Nov 2010, 01:55 |
|
 |
|
onparolebaby
Joined: 07 May 2008, 14:49 Posts: 502 Location: Nybro
|
Vart i landet finns stärkaren? Och en annan fråga, vilka säljer dessa här i Sverige?, spelat mycket på Carvin när jag pluggade i staterna men aldrig här hemma, kanske dax nu igen då.
|
| 09 Nov 2010, 23:29 |
|
 |
|
greatgrouse
Joined: 09 Nov 2010, 01:39 Posts: 46 Location:
|
Stärkaren finns i Kiruna. Musikbörsen sålde Carvin då, nu vet jag inte, men troligen så säljer Musikbörsen Carvin än. Mest använd mellan 1994-1999. Mest använd i början, sedan ändrades mitt ljudideal till mer och mer vintage. Stått i min studio sen 2000. Många mil kvar på den, uj, uj, uj. Du kan ha 5881 eller 6L6 som slutstegsrör. 12AX7 i försteget tror jag. Vilka Carvin har du kört på?
|
| 10 Nov 2010, 17:06 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|