View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 00:45



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Marshall JCM 800 - SÅLD!! 
Author Message

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post Marshall JCM 800 - SÅLD!!
har med sorg i hjärtat bestämt mig för att sälja min förstärkare, detta på grund av förändrad bandsituation och andra förstärkarbehov. Förstärkaren i fråga är en JCM 800 topp som är enkanalig och kretsen heter 1987 alltså samma som var vanliga i Marshalls JMP på tidigt 70 tal. toppen ligger på 50 watt men är otroligt högljudd och producerar den rätta marshall crunchen. Vad kan man då säga om skicket? toppen är från år 1987 alltså är den snart 24 år gammal så det finns någon yttre skavank men den låter som den ska och har funkat otroligt bra för mig.

Byten? pengar är ju alltid bra men jag kan tänka mig att byta mot någon hi-gain topp, kom gärna med förslag.

toppen kan givetvis få åka buss men då får köparen stå för frakten.

Bilder? finns självklart sådana men jag vet inte hur man lägger upp sådana här så man får PM eller maila så får man dem vid intresse. annars kanske någon vänlig själ kan hjälpa till att lägga upp dem.

Mvh Philip


10 Nov 2010, 00:34
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
En populär fråga vid annonsering brukar vara vad objektet kostar.
Sedan kan man ju undra vilket telefonnummer man ska ringa till om man är intresserad.

Ursäkta drygheten men jag är trött idag.
/V


10 Nov 2010, 13:29
Profile WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
sorry... jag hade i alla fall tänkt 6500 plus frakt.


10 Nov 2010, 19:29
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Oct 2010, 19:13
Posts: 30
Location:
Post 
Hej

Var finns 800an?


10 Nov 2010, 20:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
den finns just nu i meteropolen Kalix, men det kan säkert ordnas provspelning i Umeå också om så önskas.


10 Nov 2010, 23:06
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
Bump


20 Nov 2010, 18:34
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 30 Jun 2008, 23:15
Posts: 618
Location:
Post 
Säker på att du inte vill byta???

Denna??

Image


21 Nov 2010, 09:48
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
Hade varit Najs med en EVH wolfgang, men jag har just nu alldeles för många instrument, har just fått hem en Jackson yxa som funkar bra för mina shredar behov, så jag får nog passa ändå.

tack för erbjudandet i alla fall.


21 Nov 2010, 19:13
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
bumpar upp denna så här efter nyår.


03 Jan 2011, 02:22
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post 
Byte mot crate blue voodoo? Bland de bästa high gain-toppar jag provat..

Hård rock n roll:
http://www.myspace.com/ironlambofficial

Slafsig death metal:
http://www.myspace.com/generalsurgery

Officiell Fender-artist
http://www.fender.com/artists/artist.php?id=432


03 Jan 2011, 07:24
Profile WWW

Joined: 03 Apr 2008, 10:16
Posts: 89
Location:
Post 
den låter ju fint men jag tror inte att det riktigt är min kopp te. tack för förslaget ialla fall.


03 Jan 2011, 18:26
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.