View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 00:45



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Fender the Twin Red Knob - bortbytt 
Author Message

Joined: 25 Oct 2009, 22:28
Posts: 510
Post Fender the Twin Red Knob - bortbytt
Image

Fender the Twin med Red Knobs från tidigt 90-tal. Beskrivs bäst som en Fender Twin på steroider. Låter extremt högt då den levererar 100W i High Mode och 25W i Low mode. Man kan även plocka ut två st slutstegsrör och få den att gå i 60W/15W, egentligen det bästa sättet då det räcker och man sparar på slutstegsrören.
Det går att göra en sjukt massa inställningar med förstärkaren då dom flesta rattarna har Push/Pull-funktioner. Väldigt smidig att byta rör i då den har Bias-justeringen på baksidan.

Förstärkaren har ett grymt rent ljud och tar pedaler hur bra som helst.

http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbP ... re=related

PRIS: 6700KR

Intressanta byten: Rörtoppar, Fender Stratocaster.


21 Nov 2010, 22:45
Profile

Joined: 25 Oct 2009, 22:28
Posts: 510
Post 
Då bumpar jag denna finfina stärkare.


08 Dec 2010, 23:54
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.