
Fender the Twin Red Knob - bortbytt

Fender the Twin med Red Knobs från tidigt 90-tal. Beskrivs bäst som en Fender Twin på steroider. Låter extremt högt då den levererar 100W i High Mode och 25W i Low mode. Man kan även plocka ut två st slutstegsrör och få den att gå i 60W/15W, egentligen det bästa sättet då det räcker och man sparar på slutstegsrören.
Det går att göra en sjukt massa inställningar med förstärkaren då dom flesta rattarna har Push/Pull-funktioner. Väldigt smidig att byta rör i då den har Bias-justeringen på baksidan.
Förstärkaren har ett grymt rent ljud och tar pedaler hur bra som helst.
http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbP ... re=relatedPRIS: 6700KR
Intressanta byten: Rörtoppar, Fender Stratocaster.