Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fender the Twin Red Knob - bortbytt
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=48969
Page 1 of 1

Author:  biffen [ 21 Nov 2010, 22:45 ]
Post subject:  Fender the Twin Red Knob - bortbytt

Image

Fender the Twin med Red Knobs från tidigt 90-tal. Beskrivs bäst som en Fender Twin på steroider. Låter extremt högt då den levererar 100W i High Mode och 25W i Low mode. Man kan även plocka ut två st slutstegsrör och få den att gå i 60W/15W, egentligen det bästa sättet då det räcker och man sparar på slutstegsrören.
Det går att göra en sjukt massa inställningar med förstärkaren då dom flesta rattarna har Push/Pull-funktioner. Väldigt smidig att byta rör i då den har Bias-justeringen på baksidan.

Förstärkaren har ett grymt rent ljud och tar pedaler hur bra som helst.

http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbP ... re=related

PRIS: 6700KR

Intressanta byten: Rörtoppar, Fender Stratocaster.

Author:  biffen [ 08 Dec 2010, 23:54 ]
Post subject: 

Då bumpar jag denna finfina stärkare.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/