| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Fender the Twin Red Knob - bortbytt http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=48969 |
Page 1 of 1 |
| Author: | biffen [ 21 Nov 2010, 22:45 ] |
| Post subject: | Fender the Twin Red Knob - bortbytt |
Fender the Twin med Red Knobs från tidigt 90-tal. Beskrivs bäst som en Fender Twin på steroider. Låter extremt högt då den levererar 100W i High Mode och 25W i Low mode. Man kan även plocka ut två st slutstegsrör och få den att gå i 60W/15W, egentligen det bästa sättet då det räcker och man sparar på slutstegsrören. Det går att göra en sjukt massa inställningar med förstärkaren då dom flesta rattarna har Push/Pull-funktioner. Väldigt smidig att byta rör i då den har Bias-justeringen på baksidan. Förstärkaren har ett grymt rent ljud och tar pedaler hur bra som helst. http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbP ... re=related PRIS: 6700KR Intressanta byten: Rörtoppar, Fender Stratocaster. |
|
| Author: | biffen [ 08 Dec 2010, 23:54 ] |
| Post subject: | |
Då bumpar jag denna finfina stärkare. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|