Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Orange Graphic 120 med 2X12 låda och THD Hot Plate
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=49040
Page 1 of 1

Author:  martin stenberg [ 23 Nov 2010, 13:13 ]
Post subject:  Orange Graphic 120 med 2X12 låda och THD Hot Plate

En Graphic 120 från 90-talet när Orange gjorde en nystart, fortfarande med dom gamla maskinerna från 70-talet. Den ser sprillans ny ut och är i toppskick sånär som på den stora FAC ratten som snurrar hela vägen runt istället för att stanna på min och max. Inverkar inget på ljudet i övrigt. En annan detalj som ska nämnas är att ena högtalarutgången inte fungerar. Man får inte in sladdkontakten. Lätt ordnat men har aldrig behövt använda två lådor så jag har inte gjort något åt det. Lådan är ny och kostar 6000:- på JAM. THD Hot Plate 16 ohm är i nyskick och kostar 3.500 på Thomann. Tänkte 8.000:- för toppen och 4.000:- för lådan och 2.500 för Hot Plate. Paketpris 13.000:-. Om någon köper toppen så säljer jag resten i delar annars inte. Kom gärna och prova i Vasastan.
Image
Image
Image

Author:  emlon [ 23 Nov 2010, 17:49 ]
Post subject: 

Är intresserad av lådan. Kan man få bilder? [:)]

Author:  martin stenberg [ 23 Nov 2010, 18:03 ]
Post subject: 

Som sagt, om jag säljer toppen så säljer jag gärna resten i delar. Eftersom toppen inte går att testa utan låda så måste jag hålla den tills vidare.

Author:  tommypachi [ 23 Nov 2010, 20:06 ]
Post subject: 

Jag vill ha din Travis Bean.....[:p][;)]

Author:  API [ 24 Nov 2010, 01:39 ]
Post subject: 

Jag tar Travisen och Prophet 5 tack....!

Author:  martin stenberg [ 25 Nov 2010, 16:44 ]
Post subject: 

Nu har jag fixat högtalarutgången. Det var toppen av en högtalarkabelskontakt som hade gått av och satt kvar. Plockade bort och nu funkar det perfekt. Vänta nån dag så kanske jag har fixat FAC- ratten också och då går priset upp.[;)]

Author:  martin stenberg [ 28 Nov 2010, 18:20 ]
Post subject: 

Toppen är såld. När den är hämtad och betald, i morgon 29:e, så kontaktar jag er som har visat intresse för lådan och hot-plate.

Author:  martin stenberg [ 30 Nov 2010, 16:13 ]
Post subject: 

Nu är den hämtad. Om emlon fortfarande är intresserad av lådan så kan jag skicka fler bilder. Den är så fruktansvärt tung, så hämtning är ett måste. Tills vidare i alla fall.

Author:  martin stenberg [ 05 Dec 2010, 23:15 ]
Post subject: 

Hotplaten är också såld.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/