| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| SÅLD http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=25&t=50662 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Krizz [ 30 Dec 2010, 09:17 ] |
| Post subject: | SÅLD |
Marshall JMP 1987 50w från 79, moddad med MasterVolume (vet ej när det är gjort eller av vem). Trasig logga, Middle-ratten saknar "kåpan" och lite småskavanker men låter som den ska. (Sorry för de taskiga mobilbilderna.) Skickas med Bussgods vid behov (köparen betalar) eller så finns i Midsommarkransen (Sthlm) för provspelning. Mail: kristian[at]thunderboltrecords.se ![]()
|
|
| Author: | JonasSweden1 [ 31 Dec 2010, 00:20 ] |
| Post subject: | |
Vad har du tänkt prismässigt? // Jonas |
|
| Author: | deccax4 [ 31 Dec 2010, 02:43 ] |
| Post subject: | |
Krizz wrote: Marshall JMP 2204 50w från 79, moddad med MasterVolume (vet ej när det är gjort eller av vem). Trasig logga, Middle-ratten saknar "kåpan" och lite småskavanker men låter som den ska. (Sorry för de taskiga mobilbilderna.) Skickas med Bussgods vid behov (köparen betalar) eller så finns i Midsommarkransen (Sthlm) för provspelning. Mail: kristian[at]thunderboltrecords.se ![]() Hej är det en moddad 2204? Eller orig. 4 input mod. vad vill du ha? Mvh......................Guitar BoB |
|
| Author: | Krizz [ 02 Jan 2011, 10:40 ] |
| Post subject: | |
Ärligt talat är jag osäker på om det är en 2204. Den ska väl ha Master i original och denna har fyra inputs? (Jag utgick från att det är en 2204 på utseendet.) Sorry att jag glömde sätta pris; 6500 vill jag ha. (ev frakt betalas av köpare) |
|
| Author: | J.H. [ 02 Jan 2011, 10:47 ] |
| Post subject: | |
Krizz wrote: Ärligt talat är jag osäker på om det är en 2204. Den ska väl ha Master i original och denna har fyra inputs? (Jag utgick från att det är en 2204 på utseendet.) Sorry att jag glömde sätta pris; 6500 vill jag ha. (ev frakt betalas av köpare) Skulle tro att det är en 1987 moddad med master, det står väl lead på baksidan eller? Edit, det kanske står MKII bak och 50w Lead inne på lappen ovanpå chassit. Mvh Jonas |
|
| Author: | Krizz [ 02 Jan 2011, 10:58 ] |
| Post subject: | |
Tack J.H för infon, ska kolla ordentligt nästa gång jag åker till replokalen. Förklarar en hel del! Köpte den i tron att det var en 2204, gilllar den här väldigt mycket men passar inte riktigt vår musikstil... Inte tillräckligt med gain. Hm, kanske ska försöka byta den mot en 2204 om någon är intresserad. |
|
| Author: | JonasSweden1 [ 02 Jan 2011, 11:10 ] |
| Post subject: | |
Om det är gain du vill ha, så satsa på t.ex JCM800 istället...? 70tals Marshalls är ju överlag mer "rak" rock n roll än gain |
|
| Author: | Axewall [ 02 Jan 2011, 12:22 ] |
| Post subject: | |
JonasSweden1 wrote: Om det är gain du vill ha, så satsa på t.ex JCM800 istället...? 70tals Marshalls är ju överlag mer "rak" rock n roll än gain Nja, en vanlig JCM800 2204/2203(med master) från början av 80-talet är i princip likadana som som de 2204/2203 "JMP" som gjordes. Men det är inte så svårt att krama ur mer gain ur en 2203/2204, finns ganska enkla moddar att göra. /Mats "Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1"> |
|
| Author: | Krizz [ 02 Jan 2011, 15:20 ] |
| Post subject: | |
Svårt det här, är inte riktigt ute efter High Gain, det har jag Orangen för utan mer rak rock'n'roll fast lite mer än det jag kan kräma ur den här JMPn. Visst är det väl skillnad på en Lead och 2204 i den bemärkelsen? Har alltid trott att 2204 är ett mellanting mellan Lead och JCM 800 eller har jag fel? |
|
| Author: | Krizz [ 09 Jan 2011, 09:39 ] |
| Post subject: | |
bump |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|