Tjena!
Jag har en Roland JC-55 ståendes som någon annan kanske har mer glädje av. Inköptes häromåret till ett musikprojekt som aldrig riktigt lyfte, säljes nu för att få pengar till annat

För er som inte känner till förstärkaren sedan tidigare så är det alltså en transistorförstärkare som blivit väldigt uppskattad dels för sitt fenomenala cleana ljud, men också framförallt för den inbyggda choruseffekten (unik i sitt slag). Den har en distkanal, men det är allmänt känt att man inte använder den (den är helt enkelt genomusel). Förstärkaren användes av en hel drös new wave/postpunk/shoegaze-band (the Cure, Sisters of Mercy, Slowdive etc), men också hos en hel del hårdrock/metalband (ex. Metallica) för de cleana gitarrpartierna. Sägs även kunna vikariera som utmärkt keyboardförstärkare, även om jag aldrig testat...
Mer känd är nog storebrodern JC-120 - jag hade en sådan först, men sålde den för att köpa JC-55:an. Anledningen är att JC-55:an faktiskt går att TRANSPORTERA utan att man bryter ihop under processen. Dessutom har JC-120:n ett rätt jobbigt karakteristiskt brusande, som den här saknar. Den är perfekt som studioförstärkare, men tillräckligt högljudd för att gigga med - kanonbra, helt enkelt. Dessutom är den rätt sällsynt, så den har en del samlarvärde också.
Aja, stärkaren finns i Stockholm iaf. Tänker mig 3500 kr för den. Det är ba att säga till om ni undrar något.
/Amos