Sveriges fulaste 18w combo? - by Racing/ Såld
Jooo.....vacker e den fan INTE!!

De va ursprungligen en sunkig DNS BO 30 (BO för bass/organ),men efter att lilla jag varit framme å sletet upp ett nytt skethål på den e det fanimig inte mkt kvar av originalet invärtes.
Humor mao. Rent av...STOR humor

!

Ursprungligen e ju detta korkat nog med moderna ögon en tvåkanalare av appselut enklaste snitt. Så icke mer....den e numer rent enkanalig,å har därför bara ett enda ingångsjack.
Vad jag gjort då e att jag till att börja med satt om den sk fasvändaren till "Marshall/Fender" standard. Den e ombyggd från en sk concertina fasvändare till vad som kallas en longtailed pair.
Å...sen har vi varit elaka mot preampen med. Så...den numer utstrålar "the Racing sound".

Att säga att den e rockad...e att vara försiktig,men..det tillhör ju dess historia.
Elementet e bytt mot ett 12" japanskt Roland. Provade först ett Jensen jag hade liggandes,men nah...vart fan inge roligt.
Maskin e givetvis helt renoverad elektriskt å den som e nyfiken kan leta upp DNS tråden på rörforumet å läsa mer. Slutsteget arbetar över ett par EL84;or å...ptja...den e högljudd för att vara en sketen 18wattare. Grejen e väl den vad vidare e att bakstycket e slutet och iom det så blir det genast en annorlunda attack osv än vad man får med openback. Totalt sett e detta en MYCKET distortionsrik maskin,det skall sägas.(Vi snackar dock fortfarande rocknroll...)
Vidare har den ett handtag på sidan,så portabelt e ´re... Å inte väger den speciellt mkt heller.
Pris?
Ja,visst fan har den det,å jag tänkte att detta kunde bli ett hyggligt billigt sätt för den som e nyfiken att prova just..."the Racing sound".
Så priset sätter vi denna gången till sketna 2500:-
Iom att den e så jävla rockad som den e (den e RIKTIGT sleten utvändigt!)så har den på inget sätt något emot att tex åka buss eller liknande.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.