View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Sep 2026, 11:05

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Ruskigt välljudande å lätt 50w 212 combo- by Racing 
Author Message

Post Ruskigt välljudande å lätt 50w 212 combo- by Racing
Image

Image

Så ombygg att det närmast handlar om ett nybygge på sitt sätt. Låter idag så mkt rocknroll att det e rent löjligt å saknar eg baksidor ljudmässigt. Den bara...levererar.
Högljudd e´ren...å vad vidare e så "skiter den inte på sig" som många andra combos. Det till trots att den e....ja,va fan ska jag kalla det? Semi openback?

Image

Ni som provat mina maskiner tidigare vet varthän det lutar. Om än denna ggn mer lyckat än normalt i min mening. Den e distortionsrik förbi vad som e användbart för rock,om man vill. Tvåkanalig. Dels en normalkanal å dels en tremolo dito. No frills,no guts,no glory.
Detta e en maskin som e tänkt att bara hängas upp på scen,igång me eländet åsså åker vi!! Det den INTE gör...e "Fender clean". Det e ICKE dess hemvist.
Det denna gör däremot...e att sätta mången Marshall mfl på skam. Den har kärna i ljudet å iom det ett sprill som tex en Marshall saknar. Trots TUNGA mängder dist låter det fortfarande en jävla massa gitarr!! :mrgreen:

Image

Invändigt e den så ombyggd att de e fan inte mukke av det tyska originalet som e kvar. Kort konstaterat.

ImageImage

Även utvändigt e den moderniserad med nät å utgångsjack. Mao..sitter där jack för 4/8 å 16 Ohm.

Image

Sen...sen har den ngr mkt användbara egenheter. De tre adderade pottarna e... Presence..åsså master. Men..på det sitter det en sk PPIMV med. Dvs en master TILL som tar EFTER fasvändaren.
Vad det ger rent praktiskt e att man mkt mkt enkelt kan balansera hur mkt dist man vill ha ur fasvändaren i kombination med vad preampen skapar.
Å...iom att inget steg e uppsatt det andra likt i preampen så innebär det i sin tur att mängden olika former av distortion som e kapabelt att få ur den e direkt löjligt. Riktigt löjligt rent ut sagt.

Detta e kort å gott en mkt mkt "bred" handbyggd combo..som orkar med allt du kastar efter den bortsett ifrån "numetal" som jag ser det.
På det i sin tur,så e den lätt för att vara en 50w 212 combo. Vikten gissar jag kvalificerat utan att ha mätt landar kring 23-24kg. Mao portabelt om ngt.

Pris?
Ja,i detta fallet vet jag faktiskt inte helt säkert. Den skall iaf inte vara "billig",å min tanke e ärligt sagt att detta kommer bli den första i en serie. Jag e såpass nöjd med utfallet att det finns ingen anledning till ngt annat-helt övertygad om att det finns fler som ser värdet i ngt som denna combon.
Så.
För en ggn skull säger jag som så att priset blir en förhandlingsfråga. Över 5 lappar å under 10 e vad vi har som spelrum i min mening.
Å...jag ser GÄRNA att den som e intresserad provar den. Japp. Den blev såpass bra att den tål det. Den tål att synas i sömmarna utan ett uns av tvivel en ggn.

28 Feb 2013, 22:36
Profile

Post Re: Ruskigt välljudande å lätt 50w 212 combo- by Racing
Ni menar alltså att det inte finns NÅGON som skulle tycka det e askul att bokstavligt skrämma levande skiten ur era medmusiker när ni drar igång det här monstret.?
Det KAN inte vara så illa! Eller...e rocknroll humorn död? :mrgreen:

17 Mar 2013, 22:48
Profile

Å uuuuuuupp

25 Mar 2013, 02:59
Profile

Upp med dig!!

Nu får allt nån ta å handla den här tycker jag.... :mrgreen:

21 Apr 2013, 13:10
Profile