| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Ampeg VT-22, OT samt PT (nu bild!) http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=22900 |
Page 1 of 1 |
| Author: | toneking [ 13 Jan 2009, 13:51 ] |
| Post subject: | Ampeg VT-22, OT samt PT (nu bild!) |
![]() Transformatorerna kommer från en rensad Ampeg VT-22 och tanken var att använda dessa i något projekt... som aldrig blivit av. De passar även i en V4B om det är transformatorer till en sån man är ute efter. Storlek på transformatorerna: OT (320822-1) - 9,5cm x 11,5cm x 12cm PT (300725-1) - 11cm x 13cm x 13cm (Modellbeteckning inom parantes) Vikt - ca: 12kg opackat. - Pris: <font color="red">Bud</font id="red">! Bytes gärna mot en PT (typ Marshall 50W eller liknande) |
|
| Author: | gammelnalle [ 18 Sep 2010, 19:57 ] |
| Post subject: | |
Finns det olika VT 22?? dina trafos verkar små för att driva 4 st 7027A som det är enl http://www.ampegv4.com/images/VT22_Schem2.jpg men jag kan ha fel.... nåt annat i bytesvägen?? b |
|
| Author: | toneking [ 19 Sep 2010, 08:53 ] |
| Post subject: | |
gammelnalle wrote: Finns det olika VT 22?? dina trafos verkar små för att driva 4 st 7027A som det är enl http://www.ampegv4.com/images/VT22_Schem2.jpg men jag kan ha fel.... nåt annat i bytesvägen?? b Jag är rädd för att du har fel när det gäller förmågan att driva 4 x 7027A eftersom transformatorerna före denna "fotosession" just blivit utskruvade ur ett VT-22 chassi. Jag kan däremot inte svara på om det finns olika "versioner" av vt-22. Slutstegsrören kan man ev få med om man vill (4st GE 7027A (made in USA)). Jag garanterar däremot inte funktion på dessa. Har du nått annat att erbjuda i bytesväg så fresta mig så får vi se om jag kan låta bli. [;)] |
|
| Author: | gammelnalle [ 19 Sep 2010, 11:34 ] |
| Post subject: | |
[/quote] Jag är rädd för att du har fel när det gäller förmågan att driva 4 x 7027A eftersom transformatorerna före denna "fotosession" just blivit utskruvade ur ett VT-22 chassi. Jag kan däremot inte svara på om det finns olika "versioner" av vt-22. Slutstegsrören kan man ev få med om man vill (4st GE 7027A (made in USA)). Jag garanterar däremot inte funktion på dessa. Har du nått annat att erbjuda i bytesväg så fresta mig så får vi se om jag kan låta bli. [;)] [/quote] Du behöver inte vara rädd!!! [8D] Jag tror dig... tyckte bara att de såg små ut... Vet inte vad man kan fresta dig med....här finns allt som man inte behöver och inget som är nåt att ha.... ge ett prisförslag + vikt så jag vet vad frakten går till.. b |
|
| Author: | toneking [ 19 Sep 2010, 11:55 ] |
| Post subject: | |
Bump! |
|
| Author: | we_made_wor_history [ 10 Oct 2010, 22:15 ] |
| Post subject: | |
skaffade mig en VT-22 förra sommaren och jag tycker att det är en grymt bra förstärkare. fint varmt ljud och rejält fett när man stämmer ner och distar litegrann.. skaffade min mycket för att en viss Josh använt såna här förstärkare massor.. "maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate" |
|
| Author: | linusberg [ 11 Oct 2010, 21:01 ] |
| Post subject: | |
vt22'an är en riktig stärkar "sleeper", men dom börjar så sakteligen bli dyrare. Antagligen alla dessa "läskiga basisterna" som letar rätt på dom. Packar rejäl punch också, Redig b+ att akta sig för när man skruvar i dom dock. =) /Peder Signature deleted due to offensive remarks |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|