View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 14:01



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Diverse mickar, gitarrdelar (uppd: 20 april) 
Author Message

Joined: 01 Dec 2008, 01:53
Posts: 331
Location: Upplands Väsby, Stockholm
Post Diverse mickar, gitarrdelar (uppd: 20 april)
<font color="black"><font face="Arial">mors,
Dags att låta bättre behövande ta del av dessa prylar. Har prutat ned alltihop till schyssta "efter-påsk-erbjudanden":

<u><b>Seymour Duncan '59 - Neck</b></u>
Ingen presentation behövs väl? Förmodligen den mest använda och följdaktligen enligt många den allra bästa halshumbuckern. Svinbra! Jag har dem själv men har en för mycket bara. Ej splitbar modell, lång kabel.
<b><font color="red">PRIS: 500:- inkl. frakt</font id="red"></b>

Image

Image

<u><b>Gotoh-stämmisar 6-in-line, svarta</b></u>
Väl fungerade svarta Gotoh-stämmisar som fått sig en liten repa eller två. de små skruvarna för montering är helt nya. Ett sällsynt kap när jag tänker efter eftersom Gotoh numer bara gör "Cosmo Black" vilket typ är en svart glansig metallic ungefär. Dessa är dock alltså "helt svarta".
<b><font color="red">PRIS: 300:- inkl. frakt</font id="red"></b>

Image

Image

<u><b>Schaller-stämmisar, 6-in-line, guld</b></u>
Mycket snygga, mycket väldigt bra stämmisar enligt proffsen. Inte mycket mer man behöver tillägga.
<b><font color="red">PRIS: 400:- inkl. frakt </font id="red"></b>

Image

<u><b>DiMarzio ToneZone, vit</b></u>
Min favvomik alla kategorier. Just nu har jag ingen användning av den dock så jag kanske säljer den... F-spaced, lång kabel och så gott som ny!
<b><font color="red">PRIS: 650:- inkl. frakt</font id="red"></b>

Image

Image

<u><b>Floydsadel, R2, 43 mm bred, Made in Korea</b></u>
Har inte använt den alls.
<b><font color="red">PRIS:100:- inkl. frakt</font id="red"></b>

Image

Image

<u><b>Floydsadel, R2, 43 mm bred, Made in Germany (Schaller)</b></u>
För "maskinskruv", dvs montering genom kroppen. medföljer. Gott skick på både sadel och skruvar.
<b><font color="red">PRIS: 200:- inkl. frakt</font id="red"></b>

Image

Image

<u><b>Bortskänkes, typ - En svart basstämskruv</b></u>
Jag har en svart basstämskruv från en 80-tals Japan-Fender som någon kanske behöver. Den byttes ut mot en Hipshot D-tuner för en massa år sedan och nu är basen borta men originalstämskruven ligger kvar... Är det någon som behöver den så tänkte jag vara en fin kille och typ skänka bort den (+ en liten allmosa).
<font color="red"><b>PRIS: Endast fraktkostnad + en kaffe på McDonald's</b></font id="red">

Image

Image

<u><b>Galna plektrumskydd</b></u> <font color="red"><b>BORTSKÄNKTA</b></font id="red">
Bra kvalitet, bra passform, galet utseende (se nedan). I det "onda" med flames har jag karvat lite för att få i en EMG81 och få plats med Floyd. Det andra är orört om man vill se hur "humbucker-hålet" och stallutrymmet såg ut innan (samma fabrikat nämligen).
<b><font color="red">PRIS: 75:-/st inkl.frakt</font id="red"></b>

<u><b>Fender Custom Shop Texas Specials - Strataset</b></u> <font color="red"><b>SÅLDA!</b></font id="red">
Ja de flesta känner väl till dessa mikar som görs av Fender Custom Shop och "slog igenom" när Stevie Ray Vaughan-stratan kom. Används också av Bonnie Raitt och ett gäng andra proffs. Mulliga feta blues-singlecoils. Mina är så gott som nya, endast provmonterade, säljes under halva nypriset!
<b><font color="red">PRIS: 1.000:- inkl. frakt</font id="red"></b>

<u><b>Seymour Duncan Jazz Model - Bridge</b></u> <font color="red"><b>SÅLD!</b></font id="red">
Fin-fin humbucker med lite mindre mellanregister och mer diskant än en JB (dvs inte lika luddig...). Detta är stallmodellen men det innebär ju bara lite mer output än halsmodellen (som är mycket omtyckt bland många) så har du en riktigt het stallhumbucker blir detta en perfekt halsmick. Har du H-S-S konfiguration med diskantrika singlecoils är den perfekt som stallhumbucker. Kort sladd tyvärr, annars fint skick.
<b><font color="red">PRIS: 400:- inkl. frakt</font id="red"></b>

<u><b>EVH d-tuna</b></u><b><font color="red"> SÅLD!</font id="red"></b>
Fantastisk liten pryl, men funkar bäst på Floyd som inte är recessed vilket mina är. Verkar ha utgått ur sortimentet på ett flertal ställen, kanske har den helt slutat produceras?
<b><font color="red">PRIS: 300:- inkl.frakt</font id="red"></b>

<u><b>Takeuchi - Floyd Rose (made for Jackson)</b></u> <font color="red"><b>BORTBYTT!</b></font id="red">
Ett schysst och grymt snyggt Floyd i matt silverfinish. I priset ingår också alla tillbehör inklusive Floyd-stolpar och en matchande mattsilver-ratt.
<b><font color="red">Pris: 500:- inkl. frakt</font id="red"></b>

<u><b>Seymour DuncanParallel Axis Trembucker PATB-1</b></u> <font color="red"><b>SÅLDA!</b></font id="red">
Matchat set med hals och stallmik. Endast provmonterat, långa kablar och i ett jätte fint (ny-)skick.
<b><font color="red">PRIS: 1000:- för båda inklusive frakt</font id="red"></b>

</font id="Arial"></font id="black">


30 Mar 2009, 14:22
Profile WWW

Joined: 23 Jun 2008, 13:22
Posts: 32
Location:
Post 
Du har ett mail...


04 Apr 2009, 15:23
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Dec 2007, 17:14
Posts: 1822
Location: Trollhättan
Post 
Hej
Är det F space på Duncan jazzen så har du en köpare [:)]
/Hans.


04 Apr 2009, 15:45
Profile

Joined: 01 Dec 2008, 01:53
Posts: 331
Location: Upplands Väsby, Stockholm
Post 
primary man wrote:

Hej
Är det F space på Duncan jazzen så har du en köpare [:)]
/Hans.



mors,
Det är det nog inte (ska kolla imorgon bitti) men jag kan hålla en lång utläggning för dig om varför det spelar väldigt liten roll... Köp ändå [;)]
MVH
-micke-

<font color="maroon"><b>edit 5/4:</b></font id="maroon"> Mail i lådan


04 Apr 2009, 23:59
Profile WWW

Joined: 30 Nov 2007, 11:33
Posts: 210
Post 
Vad är det för gängstorlek på skruvarna till sadellåsen på: Floydsadel, R2, 43 mm bred, Made in Korea ?

Behöver just sadellåsen till en gura med 41mm bred sadel men låsningarna borde nog passa, bara gängstorleken är rätt.

"Perfectionism is invented by people who can't play"


05 Apr 2009, 19:54
Profile

Joined: 01 Dec 2008, 01:53
Posts: 331
Location: Upplands Väsby, Stockholm
Post 
Endurance wrote:

Vad är det för gängstorlek på skruvarna till sadellåsen på: Floydsadel, R2, 43 mm bred, Made in Korea ?
Behöver just sadellåsen till en gura med 41mm bred sadel men låsningarna borde nog passa, bara gängstorleken är rätt.
"Perfectionism is invented by people who can't play"

mors,
Spontant vill jag säga att det är "standardiserad" gänga på de där och att de passar på vilken Floyd-sadel som helst oavsett bredd eller fabrikat. Kan inte kolla just nu, men kan lova att jag gör det innan jag skickar prylarna om du vill ha dem, ok? Du får köpa hela sadeln, inget att spara för mig, 100 inkl. frakt som sagt, deal? Maila mig.
Vi hörs
-m-


09 Apr 2009, 21:50
Profile WWW

Joined: 30 Nov 2007, 11:33
Posts: 210
Post 
-micke- wrote:

Endurance wrote:

Vad är det för gängstorlek på skruvarna till sadellåsen på: Floydsadel, R2, 43 mm bred, Made in Korea ?
Behöver just sadellåsen till en gura med 41mm bred sadel men låsningarna borde nog passa, bara gängstorleken är rätt.
"Perfectionism is invented by people who can't play"

mors,
Spontant vill jag säga att det är "standardiserad" gänga på de där och att de passar på vilken Floyd-sadel som helst oavsett bredd eller fabrikat. Kan inte kolla just nu, men kan lova att jag gör det innan jag skickar prylarna om du vill ha dem, ok? Du får köpa hela sadeln, inget att spara för mig, 100 inkl. frakt som sagt, deal? Maila mig.
Vi hörs
-m-


Mig mailar!

EDIT: Jaha, du hade visst redan mailat mig, mailar tillbaka då ;) Fan, jag är sugen på din tone zone också... men jag har köpt en drös delayer, pedaler å annat denna månad så.. Mest för att den är vit hehe, men jag är sugen på att prova en tone zone. Är det kraftig output på den eller hur ligger den, eller vaf.. jag går till dimarzios hemsida.

"Perfectionism is invented by people who can't play"


10 Apr 2009, 06:48
Profile

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post 
Jag tar den svarta bas-stämskruven! [^] Skickar ett mail.


20 Apr 2009, 18:55
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.