| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Duncan Alnico II Pro: Såld! http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=28471 |
Page 1 of 1 |
| Author: | woodstock [ 12 Jul 2009, 10:51 ] |
| Post subject: | Duncan Alnico II Pro: Såld! |
Seymour Duncan Alnico II Staggered från 1987, ledarna har halspositionslängd. 400:- inklusive frakt! |
|
| Author: | primary man [ 12 Jul 2009, 15:48 ] |
| Post subject: | |
Hur är karaktären på denna ? passar den i stallet på en strata ? är den het ? /Hans. |
|
| Author: | woodstock [ 12 Jul 2009, 21:10 ] |
| Post subject: | |
primary man wrote: Hur är karaktären på denna ? passar den i stallet på en strata ? är den het ? /Hans. Det är absolut inte någon het mick, snarare "medium". Den har en jämn frekvensrespons, mjukare top och lite mer mellanregister jämfört med traditionella vintageorienterade stratamickar. Just att den låter varmare i diskantregistret gör att den ändå inte är helt fel i stallposition. http://www.seymourduncan.com/products/e ... _ii_pro_s/ |
|
| Author: | primary man [ 12 Jul 2009, 21:25 ] |
| Post subject: | |
[:)] det låter ju frestande Har du provat den själv i stallet på en strata ? jag gillar ifs diskantigt ljud men inte spik i örat diskant ljud. det kanske är min typ av mick [:)] är det så är jag intresserad & vill gärna ha 1:a tjing vad mäter den ? |
|
| Author: | woodstock [ 12 Jul 2009, 22:45 ] |
| Post subject: | |
Den mäter exakt 6,0 kiloohm. Och jag har definitivt erfarenhet av den som stallpickup, förutom denna har jag ett set APS-1 i en ESP-strata. För övrigt är den en av Duncans vanligaste mickar i alla positioner. Inte het men just balanserad, så du kan antagligen ställa den närmare strängarna för mer output utan att den blir skrikig. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|