|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Kul stratamickar! Lawrence S3 och S2. Original köpta 82/83
| Author |
Message |
|
CarlM
|
 Kul stratamickar! Lawrence S3 och S2. Original köpta 82/83
Ny dumpat pris!
Jag har ett par Lawrence S3 Vintage Lead och S2 Vintage Middle från 82 eller 83. Jag köpte gitarren som jag köpte dem till på Påsklovet 82 och mickarna köptes ganska kort efteråt, eftersom jag vill att den skulle låta fetare och tyngre än med de spinkiga gamla originalen. Om det var 82 eller tidigt 83 minns jag inte.
Så här skriver den som idag äger har rätten till namnet:"This is the same pickup we made for Stevie Ray Vaughan" De ska visst även ha använts av Ritchie Blackmore.
Bra är de i alla fall. De låter biffigt och fett, vilket var precis vad jag var ute efter när jag köpte dem. Då hade jag ingen aning om vilka som använde dem. Originalen har en annan konstruktion än de som görs idag och stallmicken har tre ledare där den tredjeledaren är kopplad till en metallplatta som sitter under pickupen. Det finns inte på de som idag nytillverkas. De jag har är från tiden då Bill Lawrence jobbade på Bill Lawrence (vilket han gjorde t o m 84) och de här pickuperna är USA-tillverkare. Idag har Bill Lawrence inget att göra med pickuptilverkaren med samma namn.
Jag har ingen gitarr att stoppa dem i, så därför får de gå, nu när jag håller på att göra mig av med sånt som inte längre kommer till användning.
Jag dumpar nu priset till 995:- för paret är priset och tänkbara byten är Lollar humbuckers eller P90 eller Skatterbrane humbuckers eftersom jag är nyfiken på sådana. SD Custom Soapbar Neck och P-Rails Bridge (svart) kan vara intressant. Pengar emellan åt båda håll är tänkbart. Bra tele-mickar och telehårdvara skulle möjligen också funka, eftersom jag ska bygga en tele någon gång. Stratapickuper är inte intressant. Asiatiska mickar är heller inte intressant. Inget ont om dem, men det är inget jag behöver eller är nyfiken på.
/CM
PS Bilderna har försvunnit, så jag laddar upp dem igen inom kort.
Last edited by CarlM on 17 Jun 2014, 22:27, edited 3 times in total.
|
| 20 Mar 2012, 22:47 |
|
 |
|
CarlM
|
 Re: Sänkt-pris-bump: Lawrence S3 och S2. Original köpta 82/8
Pris-dump-bump!
|
| 17 Jun 2014, 22:23 |
|
 |
|
tototeebone
|
 Re: Kul stratamickar! Lawrence S3 och S2. Original köpta 82/
Du har PM!
|
| 18 Jun 2014, 15:34 |
|
 |
|
CarlM
|
 Re: Kul stratamickar! Lawrence S3 och S2. Original köpta 82/
tototeebone wrote: Du har PM! PM tillbaka!
|
| 18 Jun 2014, 15:44 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|