| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Original Trembucker 1BJ - SÅLD http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=77163 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Stefan_E [ 01 Oct 2012, 21:31 ] |
| Post subject: | Original Trembucker 1BJ - SÅLD |
Säljer en original trembucker. Kabel ca 15cm. Tre fun facts: 1. Den är lindad av Maricela Juarez, custom shop manager at Seymour Duncan Pickups! 2. Köpte denna av Flavia Canel! 3. It's the original trembucker! (har lite svårt att bestämma fräsighets-rangordning) ![]()
|
|
| Author: | benny hill [ 03 Oct 2012, 22:52 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker IBJ |
Nja, original trembucker heter den inte. PATB-1 är den korrekta benämningen. Parallel Axis TremBucker och det är en 1:a före B och J på etiketten. Och B = bridge. Finns två modeller till som ser likadana PATB-2 och PATB-3, plus en halsmodell av PATB-1. Ordet Trembucker är Duncans motsvarighet till Dimarzios F-space. Väldigt många av Duncans humbuckers går att köpa som bredare Trembuckers. |
|
| Author: | Stefan_E [ 04 Oct 2012, 08:55 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker IBJ |
benny hill wrote: Nja, original trembucker heter den inte. PATB-1 är den korrekta benämningen. Parallel Axis TremBucker och det är en 1:a före B och J på etiketten. Och B = bridge. Finns två modeller till som ser likadana PATB-2 och PATB-3, plus en halsmodell av PATB-1. Ordet Trembucker är Duncans motsvarighet till Dimarzios F-space. Väldigt många av Duncans humbuckers går att köpa som bredare Trembuckers. Yes stämmer, en etta är det. Men visst kallas de original trembucker. Vad jag sett så hade de inga beteckningar på den tiden eftersom det bara fanns en trembucker, PATB-1 är en senare grej? |
|
| Author: | benny hill [ 04 Oct 2012, 09:55 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker IBJ |
Ja, det är möjligt. http://www.seymourduncan.com/products/e ... _parallel/ |
|
| Author: | Stefan_E [ 06 Oct 2012, 20:58 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker IBJ |
Prisbump |
|
| Author: | Stefan_E [ 12 Jan 2019, 16:27 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker 1BJ |
Prisbumpar denna, som fortfarande ligger i en låda här och väntar på ett bättre liv. Jättebra pickup vad jag minns, låter väldigt PAF:igt. |
|
| Author: | rudmark [ 19 Jan 2019, 22:18 ] |
| Post subject: | Re: Original Trembucker 1BJ |
PM |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|