Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Kent Armstrong stratamickar
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=80900
Page 1 of 1

Author:  Groth [ 22 Jan 2013, 20:12 ]
Post subject:  Kent Armstrong stratamickar

Dessa annonserades ut på Bojen för 900 spänn i oktober, sen panikdroppades priset och jag köpte dem för blott 500 spänn. Har inte ens testat dem, utan säljer dem vidare direkt för finansiera annat.

Fula som stryk men ska enligt uppgift vara väldigt bra. Såhär skrev föregående ägare:

Quote:
Ett set stratamikar – humbucker i singlecoilformat - med bibehållen single coil-ton men ändå nära nog brumfritt. Tillverkade av legendariska pickup-tillverkaren Kent Armstrong som jobbade ihop med Bill Lawrence.
En vintage, en standard och en lite hetare stallmik - screamer. Keramiska.
Mikarna har cirka 20 år på nacken. Kostade runt 1500 för ett set då. Då gjordes de för hand i England. Idag tillverkas Armstrongs nya på licens motsvarande i Asien och går på 55 dollar styck.

Finfin ton i de här. Vår andra gitarrist tycker jag är en idiot som säljer dom.


Bilder "lånade" från föregående ägare (det har jag sett att man inte får göra, men jag tar risken...)

Image Image

Säljer för samma pris som jag gav för dem; 500 kr + 30 kr frakt = 530 kr

Author:  MLJB [ 24 Jan 2013, 01:47 ]
Post subject:  Re: Kent Armstrong stratamickar

PM skickat!

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/