 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Hendrix burning strat copy!
| Author |
Message |
|
lefty.guitar
Joined: 28 Jan 2008, 17:03 Posts: 1000 Location: Norrköping
|
 Hendrix burning strat copy!
Hej! Säljer pga av grym platsbrist en riktig goding. En mkt bra kopia av den gode Jimpans mytesomspunna strat som han offrade på Monterey-festivalen 1967.
- Ny USA kropp, endast ommålad. Kroppen har givetvis vintage mått och routing. Den är troligtvis av mahogny och väger lite mer än normalt, (säg 3,6 - 3,7 kg färdig gura).
- Plekan är målad av undertecknad, (det som ser skumt ut i det röda är endast blixten som spökar).
Skapelsen följer originalet mkt bättre än andra kopior även Fenders, (som kostar runt 70.000 kr). Säljer kropp och plekat för 1300 kr inkl frakt. Eller byter mot nåt kul, t ex en gammal Gibson P90.
Kan sälja med delar till den, har en Allparts rosewood hals, svaj, mm. För dig som är riktig Hendrix fan så kan jag sälja med ett ACE vintage axelband från 60-t med exakt samma mönster som Jimi hade när guran brann upp. (Kan skicka bild på det om du får GAS).
Håkan, lefty.guitar
Attachments:
Kopia av Monterey body.JPG [ 149.73 KiB | Viewed 552 times ]
_________________Håkan Hultberg, 0703-011421, lefty.guitar@hotmail.com"And the man with the guitar - Jimi Hendrix" speaker IOW festival -70
|
| 05 Jul 2013, 22:53 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|