View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 08:22



Reply to topic  [ 1 post ] 
Hendrix burning strat copy! 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Jan 2008, 17:03
Posts: 1000
Location: Norrköping
Post Hendrix burning strat copy!
Hej! Säljer pga av grym platsbrist en riktig goding. En mkt bra kopia av den gode Jimpans mytesomspunna strat som han offrade på Monterey-festivalen 1967.

- Ny USA kropp, endast ommålad. Kroppen har givetvis vintage mått och routing. Den är troligtvis av mahogny och väger lite mer än normalt, (säg 3,6 - 3,7 kg färdig gura).

- Plekan är målad av undertecknad, (det som ser skumt ut i det röda är endast blixten som spökar).

Skapelsen följer originalet mkt bättre än andra kopior även Fenders, (som kostar runt 70.000 kr).
Säljer kropp och plekat för 1300 kr inkl frakt. Eller byter mot nåt kul, t ex en gammal Gibson P90.

Kan sälja med delar till den, har en Allparts rosewood hals, svaj, mm. För dig som är riktig Hendrix fan så kan jag sälja med ett ACE vintage axelband från 60-t med exakt samma mönster som Jimi hade när guran brann upp. (Kan skicka bild på det om du får GAS).

Håkan, lefty.guitar


Attachments:
Kopia av Monterey body.JPG
Kopia av Monterey body.JPG [ 149.73 KiB | Viewed 552 times ]

_________________
Håkan Hultberg, 0703-011421, lefty.guitar@hotmail.com

"And the man with the guitar - Jimi Hendrix" speaker IOW festival -70
05 Jul 2013, 22:53
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.