Musiklitteratur + musikvetenskap termin 1.
Håller på att rensa ut alla mina böcker och har nu kommit till musiken. Jag vet inte om det finns något intresse alls för denna typ av litteratur. En del är från när jag studerade musikvetenskap i Lund -93. Jag sätter inte ut några priser för jag har inte en aning om det kan vara värt något, det kan vi säkert komma överens om. Frakten får dock köparen stå för.

1. Mark Rutherford; Phil Lynott ”The Rocker”
2. Tim Riley ”Tell Me Why”; The Beatles: album by album, song by song, the sixties and after.
3. Ian Mac Donald; “En Revolution I Huvudet”. The Beatles´inspelningar och 60-talet.
4. Allan Kozinn; ”The Beatles”
5. Daylle Deanna Schwartz; ”The Real Deal”. How to get signed to a record label.
6. Crystal Zevon; “I´ll Sleap When I´m Dead”. The dirty life and times of Warren Zevon
7. Petter Karlsson, Sören “sulo” Karlsson; “Keep Yourself Alive”
8. Michael Ochs; “Classic Rock Covers”
9. Spegeltavla. Beatles ca: 33x22

1. Prentice Hall; “Music Cultures of the Pacific, The near east and Asia”. 231 sid.
2. Arnold Whittall; “Romantic Music”. 192 sid. OBS: Blyertsunderstrykningar på många sidor!
3. Bruno Nettl; “Folk and traditional Music of the western continents” 277 sid
4. Johan Sundberg; “Musikens Ljudlära”, 247 sid.
5. Donald Jay Grout/Palisca; ”A History of Western Music” 909 sid. Tung ca: 2 kg. OBS: Blyertsunderstrykningar på många sidor!
6. Europas Musikhistoria. 2 st kassettband. 79 olika musikexempel. 1990.
7. Nothäfte + text. ”Musik i västerlandet Del 1. Antiken till ca: 1750” 229 sid.
8. Rolling Stone Encyclopedia of Rock and Roll. 1110 sid. 2001.
9. Bonniers Rock lexicon. 700 sid. 1994.