| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Vad för modell av Bigsby? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=100139 |
Page 1 of 1 |
| Author: | someuse [ 29 Jan 2015, 21:45 ] |
| Post subject: | Vad för modell av Bigsby? |
Min svärfar har pusslat ihop en förtjusande gitarr av en gammal Melodija Menges från Jugoslavien. (Se länkar nedan - får inte bildvisningen att funka här) Nu vill vi ha på ett Bigsby-svaj - men är osäkra på vilken modell vi ska leta efter. Det är 19 cm från bakre sargkant till de 2 skruvarna som håller stallet på plats. Någon som har en aning? https://www.dropbox.com/s/mn3fxki98ak2d8e/CYMERA_20150129_170603.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/otuyl3u2809ckq8/CYMERA_20150129_170856.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/fue1n7wxvrxdd99/CYMERA_20150129_170819.jpg?dl=0 |
|
| Author: | TLO [ 29 Jan 2015, 23:58 ] |
| Post subject: | Re: Vad för modell av Bigsby? |
B3 tror jag blir bäst |
|
| Author: | someuse [ 30 Jan 2015, 12:06 ] |
| Post subject: | Re: Vad för modell av Bigsby? |
TLO wrote: B3 tror jag blir bäst Tack - får man fråga varför du tror det blir bäst? PS. Jag har flyttat ställt frågan i Allmänt också sedan jag sett att detta var helt fel forum. Mvh Daniel |
|
| Author: | TLO [ 30 Jan 2015, 19:43 ] |
| Post subject: | Re: Vad för modell av Bigsby? |
Hej, ja tror det passar bäst eftersom det är relativt kort mellan sarg och stall på gitarren. Dessutom misstänker jag att gitarren är hollow..och då finns det ju väldigt lite massa att skruva ner t.ex ett B7 i. B7 och B6 tror jag även blir för långt. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|