| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Clabbes Pålle http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=101841 |
Page 1 of 1 |
| Author: | albert [ 12 Apr 2015, 20:26 ] |
| Post subject: | Clabbes Pålle |
Med "en aldrig tidigare skådad flammig lönntop". Fast var är flammorna? Mer plain är väl svårt att hitta? http://vend.se/284438-gibson-les-paul-custom-shop-r59 |
|
| Author: | leffje [ 12 Apr 2015, 21:10 ] |
| Post subject: | Re: Clabbes Pålle |
Inte många rätt där inte??? Enligt serienummer och "papper" så det en G0. Reissue 1960 … |
|
| Author: | Britbender [ 13 Apr 2015, 10:02 ] |
| Post subject: | Re: Clabbes Pålle |
Skulle inte förvåna mig om det är en scam... |
|
| Author: | leffje [ 13 Apr 2015, 15:29 ] |
| Post subject: | Re: Clabbes Pålle |
Sådär nu börjar det närma sig "sanningen" http://vend.se/284438-gibson-les-paul-custom-shop-r-60 |
|
| Author: | Mike Leaf [ 19 Apr 2015, 14:09 ] |
| Post subject: | Re: Clabbes Pålle |
leffje wrote: Sådär nu börjar det närma sig "sanningen" http://vend.se/284438-gibson-les-paul-custom-shop-r-60 Många faktorer som är 'rätt' på den gitarren, ingen FET hals och helt otroligt 'rätt' färg. Det var med största sannolikhet så här dom såg ut när dom lämnade fabriken i slutet av 1959 , början av 1960 innan man ändrade lackformulan till 'Tomato soup' Limited? förvisso men hjälper föga priset när Gibson gjort tusentals R8/R9/R0 senaste 2 årtiondena. Den är ju lite 'aged' vilket tilltalar en del , men inte de flesta som vill ha 'utan en repa' Priset? Avsaknaden av flammor gör att jag har svårt att se denna gitarr > 30 tkr. Som jämförelse kan man ju ha den Yamano R9 som Hawa sålde, en har ju alla rätt och dessutom 'flames' styr priset på dessa. TUR för mig att den inte vägde in på typ 3.6 eller 3.7 då hade jag fått svår GAS av denna. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|