View unanswered posts | View active topics It is currently 12 May 2024, 06:13



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Fender Reverb 
Author Message

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post Fender Reverb
Egentligen inte en annons, men jag vill minnas att det efterfrågades en Fender Standalone Reverb för ett tag sedan.
Nåväl, jag observerade att Halkan har en på förstärkar-sidan - inte billig, men heller inte särskilt dyr med tanke på vad de nya kostar i affär. Listpris 8600:- & MB 7650:-

http://halkans.com/


You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


03 Apr 2009, 14:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Gillar du Roomful of Blues? Jag tänker på din "slogan". [8D]


06 Apr 2009, 09:37
Profile WWW

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Jo, lite grann, fast jag har fått det från "Can´t judge by the cover" av Mr.Diddley - via stora favoriterna Fabulous Thunderbirds, det finns ju lite stickspår därifrån RoB. [;)]
- Fast jag är inte fanatiker, så det blir allt lite Roomful & Anson Funderburgh med jämna mellanrum i CD-spelaren.[8D]

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


06 Apr 2009, 15:47
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Dec 2007, 12:19
Posts: 468
Location:
Post 
Jävlar, vad sugen jag blir! Åååh..!

/Nilz


06 Apr 2009, 16:06
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post 
Har inte tänkt på att det är Elias McDaniels strof. Jag kände igen den får att vi körde en spelning med storbandsblues, och inledde med just den Roomful of Blues-låten. [8D]


06 Apr 2009, 17:14
Profile WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post 
Nu ska man ju inte hänga ut sina erfarenheter av namngivna butiker osv. på nätet.. Men rent generellt tycker jag att vissa ej nämnda butiker i kungl Hufvudstaden ibland har priser som hämtade från månen.. Blev erbjuden Fender CTS-alnico element för 3500:-/stycket hos i en av dessa i övrigt utmärkta butiker.. Fina element, men hallå.. Ser jag såå dum ut? Köper folk sånt?

Ursäkta trådkapningen...


21 Apr 2009, 12:44
Profile

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Jo, visst är det så Svullo - fast visar man att man har lite priskoll brukar de gärna pruta, åtminstone enligt min erfarenhet. Fast jag har aldrig köpt några lösa element iofs, det kan ju vara annorlunda mot gitarrer & förstärkare.

Det är värre med affärer som daterar efter äldsta prylen på sina hopplock, tar betalt som för ett komplett originalinstrument & aldrig informerar kunden om hur det ligger till med härstamningen. Det ålägger de kunden att upptäcka i efterhand. Vad <i>jag"] vet är Halkan ärlig när det gäller dylikt.


Hur ligger det till med priser på gamla element egentligen?
En bekant har några gamla JBL 15" som han själv tror kan inbringa uppåt 3-4 000:-/styck - jag tror snarare 500:- till 1000:- i bra skick. Annonser ger ju inte direkt några ledtrådar, de visar bara säljarens förhoppningar & fladdrar ganska ordentligt i pris.

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


21 Apr 2009, 16:34
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2587
Location: Täby
Post 
Tycker E-bay brukar vara en ganska bra värdemätare... Fick tex tag på 4st CTS Alnico för ca 2793:- tullat, fraktat och klart, liite bättre än 3500:- stycket hehe.. När någon lägger sig så galet i pris är inte jag den som prutar, det är bara att vända på klacken.


Gamla JBL, jag vet förståss inte hur andra tänker, men mot bakgrund av att det finns väldigt fina element att få tag på nytt numer, tex Weber.. Så skulle jag knappast ge över 1500:- för dylika.. Men det beror väl på vad man har för syfte, om man vill återställa något till Orginal etc. kan man ju vara redo att betala lite extra.. Då gäller det nog att ha ordentligt med tålamot dom säljare och invänta just denne specifike köpare.


21 Apr 2009, 17:21
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.