| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| tele http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=40421 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Mike Leaf [ 07 May 2010, 09:33 ] |
| Post subject: | |
'Köp nu' ska ju vara högt , minst c:a 20% högre än vad säljaren normalt räknar som högsta bud annars vore det ingen vits att avbryta budgivningen i förtid |
|
| Author: | ChronicTown [ 07 May 2010, 09:53 ] |
| Post subject: | |
Den där var väl ute för mycket mer för ett tag sen, typ 10 papp? |
|
| Author: | PGW [ 07 May 2010, 13:05 ] |
| Post subject: | |
Resonerades kring den här : http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=36913 Priset är den bara värd om man vill ha just de modifikationerna IMO, jag är böjd att hålla med Haraldrig om lämpligt pris efter att ha spanat runt lite efter priser på nätet. Max 3k:- m.a.o. You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! |
|
| Author: | Mike Leaf [ 10 May 2010, 12:59 ] |
| Post subject: | |
Någon tyckte uppenbarligen att den var värd 6000:- så då var den väl det då..... Ibland missar folk att routings etc drar ned priset , och då bjuder dom som om den vore 100% straight Budgivning är ett fenomen i sig, vissa måste bara få vinna oavsett om dom betalar alldeles för högt pris. Verkar som reservationspris på denna låg mellan 6 och 6.5 k då. I en öppen autktion utan reservationspris (indikation från säljaren) kanske den skulle gå bra mycket lägre än 6. |
|
| Author: | PGW [ 11 May 2010, 10:46 ] |
| Post subject: | |
Förvånande slutpris IMO - fast högste budgivaren kanske ville ha just de moddarna & då är det väl ett juste pris med tanke på vad extrapryttlarna kostar löst. Jag skulle möjligen köpa en moddad JV för att återställa till original (eller enligt egen smak som ju ligger nära originalet) & då är ju (IMO förstås) reservationspriset rena vansinnet med tanke på skicket. Minns jag rätt hade säljaren satt 10k som reservation förra vändan den låg ute, vem vet - den kanske innehåller en påse rent guld eller dylikt[:D] Ser ut att vara dåligt med dylika till salu, det närmaste jag hittade på Ebay idag var en SQ från `83. You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! |
|
| Author: | Trout [ 11 May 2010, 11:00 ] |
| Post subject: | |
PGW wrote: Förvånande slutpris IMO Ser ut att vara dåligt med dylika till salu Man kan ju misstänka att det finns ett samband här [;)] - - - - - - - - - - - - Framus Golden Television 1967 Aria Pro II Stagecaster 1977 Äger inget från 1987 Epiphone Les Paul Junior 1997 |
|
| Author: | PGW [ 11 May 2010, 22:39 ] |
| Post subject: | |
Samband - nähä![:D] Men den i annonsen är ju faktiskt rätt mycket meckad på om man vill ha ett snyggt original. http://www.jpstingrayguitars.com/JAPAN%20VINTAGE.html 3:a från botten finns en för 1275:- djurostar. Jag har ingen koll på vad det är för firma, men någon annan kanske känner till dem? You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|