| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Gibson PAF http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=48776 |
Page 1 of 1 |
| Author: | rifle [ 17 Nov 2010, 12:16 ] |
| Post subject: | Gibson PAF |
http://www.blocket.se/lund/1959_vit_Gib ... ca=1_8&w=3 Ja det vore ball att ha den i gitarren, kanske till och med ballt eller både och. [:D] Inte varje dag man ser en PAF till salu på blocket. |
|
| Author: | Mike Leaf [ 17 Nov 2010, 13:12 ] |
| Post subject: | |
Polskruvarna ser väldigt nya ut. |
|
| Author: | gitarzan [ 17 Nov 2010, 15:53 ] |
| Post subject: | |
den ligger ute på norske finn.no også, http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25504688 gitarzan |
|
| Author: | John the Revelator [ 17 Nov 2010, 20:35 ] |
| Post subject: | |
Hur vet man att det är en '59? Var inte vissa '60 också vita? <i>Gibson LP R8 VOS (WC + IT) | Gibson EDS-1275 | Fender Telecaster | Gretsch 5120 | Martin D-28 | Danelectro (DC3) | Danelectro (DC212) "] |
|
| Author: | Mike Leaf [ 18 Nov 2010, 09:48 ] |
| Post subject: | |
John the Revelator wrote: Hur vet man att det är en '59? Var inte vissa '60 också vita? Jo, men alla 50-tals delar , bumble bees , switchtippar, mickar, stalldelar etc är alltid från '59' för det låter bättre! Switchtipen var samma från 52-65 typ,och satt på många gitarrer, den leverades med switchen från switchcraft(precis som idag) men alla är ändå '59 LP switchtip' på Ebay [:)] Dom här mickarna (om det nu är en orginal DW) fanns både 59 och 60. Svårt med dessa, för så fort kååan varit av så kan det vara gjort både det ena och andra på micken. En etablerad svensk gitarraffär försökte för några år sen sälja en sån här för ett mycket högt pris. Den hade massor av fel, korta magneter, fel tape och skruvar mm. Det är nämligen vanligt att man pusslat ihop av delar från olika mickar , ofta omlindat. Sk 'frankenstein PAF´s' Jag har själv såna i min R9 och dom låter och ser kanon ut. Men det är ju inte samma pengar som en orginalmick. Hur vet man då om det är en Zebra eller DW om kåpan är på? jo man lyser med en ficklampa i hålet för polskruven och /eller lättar på skruvarna undertill och lyser. |
|
| Author: | mange006 [ 18 Nov 2010, 20:30 ] |
| Post subject: | |
Nu pratar vi proffessorer, doktorander & metallurgister... man kan ju ta metall-dna på polskruvarna..[;)][;)] |
|
| Author: | Mike Leaf [ 19 Nov 2010, 11:03 ] |
| Post subject: | |
mange006 wrote: Nu pratar vi proffessorer, doktorander & metallurgister... man kan ju ta metall-dna på polskruvarna..[;)][;)] Nja .. ska man investera kanske 25000 i en mick så vill man veta att den är orginal så mycket det går, inte kul att i efterhand få veta att det är en omrullad 'frankie' och kanske värd 2500. Även om den låter lika bra.... |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|