View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 06:17



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Gibson mick från 60-talet 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4298
Location:
Post Gibson mick från 60-talet
http://www.tradera.com/Gibson-PAF-Humbu ... _131087970


Lite risiga bilder för att se vad det handlar om.


13 Apr 2011, 12:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4298
Location:
Post 
Ser ut som en -63 pga av den rödare tråden.


13 Apr 2011, 12:53
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post 
rifle wrote:

Ser ut som en -63 pga av den rödare tråden.


den senare varianten är det ju , med kort magnet och vita anslutningstrådar.

15 k är rätt högt för en som varit öppnad , får se vem som vågar bjuda på den , men jag tror inte den säljer


14 Apr 2011, 12:46
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4298
Location:
Post 
Mike Leaf wrote:

rifle wrote:

Ser ut som en -63 pga av den rödare tråden.


den senare varianten är det ju , med kort magnet och vita anslutningstrådar.

15 k är rätt högt för en som varit öppnad , får se vem som vågar bjuda på den , men jag tror inte den säljer


Med den senare varianten menar du?


14 Apr 2011, 14:57
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post 
Ursäkta dum fråga.. Men hur ser man att det inte är en Classic-57?


18 Apr 2011, 15:16
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post 
Svullo wrote:

Ursäkta dum fråga.. Men hur ser man att det inte är en Classic-57?


Abolut ingen dum fråga...

1 C57 är vaxade

2 Kännetecken på en riktig PAF som saknas på en reissue (om den inte är fulad med )

* 'L toolmarks' på fötterna
* Etiketten helt annorlunda font + spacing, samt grön i kanterna
* Tejpen har en annorlunda svart/grön färg
* Bobbinerna är alltid lätt böjda vid titt från sidan
* Allmänt skick på skruvar och allting, C57 ser alltid nyare ut

Finns flera mindre småsaker också, men ovan kriterier ska stämma , om ex tejpen är bytt måste man ju misstänka att micken är omlindad eller helt enkelt en 'Frankenstein'

Om den har vita tåtar och lång magnet stämmer detta inte riktigt ,
är etiketten borta , vilket är vanligt ska MAN EJ sätta dit en repro , det förvärrar ju bara , en sån är nästan osäljbar.

Egentligen , så fort kåpan varit av anses dom 'halvmeckade'
med kåpan p åär det bara fötterna samt etikett och bottenplatta man kan kolla, man ska också mäta dom , de allra flesta ligger lägre i kohm än en C57 som brukar ligga på typ 8.5.

Har du en omeckad så vill du inte heller ta av kåpna, så det är ett svårt läge.


21 Apr 2011, 11:51
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 Sep 2004, 23:06
Posts: 2593
Location: Täby
Post 
Tackar Mike.. Nog är man lite sugen på denna.. Auktionen slutade visst utan försäljning..


21 Apr 2011, 17:33
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post 
Svullo wrote:

Tackar Mike.. Nog är man lite sugen på denna.. Auktionen slutade visst utan försäljning..


Ja, om säljaren tror att en öppnad gen II PAF är värd 15 så blir det ingen affär, dessutom är Tradera totalt fel forum för att sälja en sån mick


24 Apr 2011, 18:05
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.