Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Resonator!!
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=56730
Page 1 of 1

Author:  TRÄÄLG [ 19 Apr 2011, 21:16 ]
Post subject:  Resonator!!

Gör om din gamla acke till en cool resonator-gitarr!!http://www.tradera.com/Resonator-kon-9-1-2-Stewart-MacDonald-auktion_301962_130868698

TRÄÄLG

Author:  iggle [ 20 Apr 2011, 10:38 ]
Post subject: 

Haha och hur menar du att det skulle gå till?

Author:  ChronicTown [ 20 Apr 2011, 10:42 ]
Post subject: 

iggle wrote:

Haha och hur menar du att det skulle gå till?


Tja...köp konan som auktioneras. Köp även ett resonatorlock. Såga hål i locket på guran och installera konan. Spela. Eller?

Här är instruktionsvideon.
http://www.youtube.com/watch?v=IEZyoAULbLE

Author:  iggle [ 20 Apr 2011, 10:47 ]
Post subject: 

hmm... är du allvarlig nu?
Tyckte det verkade ett väligt stort ingrepp före gemene man allt ta sig an...[;)] När man hittar bra gitarrer för ganska lite pengar idag. Men e kanske vanligare än va ja trodde. [:D]


Edit: Såg inte videon förrns nu....
lätt som e plätt jue bara å tuta å köra


Ersmarker wrote:

iggle wrote:

Haha och hur menar du att det skulle gå till?


Tja...köp konan som auktioneras. Köp även ett resonatorlock. Såga hål i locket på guran och installera konan. Spela. Eller?

Här är instruktionsvideon.
http://www.youtube.com/watch?v=IEZyoAULbLE

Author:  rudmark [ 20 Apr 2011, 15:48 ]
Post subject: 

De är inte så dyra från Stewmav heller. Fel storlek för mig annars så..... (ska ha 10 9/16")

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/