Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Us strata plus mot kamera
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=27&t=57845
Page 1 of 1

Author:  haellgren [ 15 May 2011, 14:42 ]
Post subject:  Us strata plus mot kamera

http://diskantforum.se/viewtopic.php?f=23&t=34727
Kan tänka mig byta mot en Schysst Digital systemkamera ... Finare sorten alltså

Image

Author:  Joshunznera [ 15 May 2011, 18:53 ]
Post subject: 

Hmmm, det står att det är en LSR-nut på din 1991a. Enligt vad jag har läst så introducerades LSR-sadeln i mitten av 1993.

Vill inte krångla, men jag är lite intresserad av din gitarr och vill vara säker på vad det är för något[:)]

-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  haellgren [ 15 May 2011, 19:05 ]
Post subject: 

Joshunznera wrote:

Hmmm, det står att det är en LSR-nut på din 1991a. Enligt vad jag har läst så introducerades LSR-sadeln i mitten av 1993.

Vill inte krångla, men jag är lite intresserad av din gitarr och vill vara säker på vad det är för något[:)]

-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong




Det förstår jag, jag bytte den med någpn annan bojjare ... Kan det
har varit Clapton72 eller nått sånt .. Serienr börjar då med N1 01 ...
Kan det vara en 2001:a då eller har inte full koll på sånt.

Image

Author:  clapton71 [ 15 May 2011, 20:07 ]
Post subject: 

Inte min...har aldrig ägt nån sån, tyvärr för den var snygg!

Matte

mslcases@gmail.com

Author:  haellgren [ 15 May 2011, 21:04 ]
Post subject: 

Då kan det vart Gibson71 kanske ,,, [:I]

Image

Author:  Joshunznera [ 15 May 2011, 21:29 ]
Post subject: 

haellgren wrote:

Joshunznera wrote:

Hmmm, det står att det är en LSR-nut på din 1991a. Enligt vad jag har läst så introducerades LSR-sadeln i mitten av 1993.

Vill inte krångla, men jag är lite intresserad av din gitarr och vill vara säker på vad det är för något[:)]

-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong




Det förstår jag, jag bytte den med någpn annan bojjare ... Kan det
har varit Clapton72 eller nått sånt .. Serienr börjar då med N1 01 ...
<font color="blue"><b>Kan det vara en 2001:a då eller har inte full koll på sånt.
</b></font id="blue">
Image


Ser ut på bilden du mailade att det är en 91 där ngn har konverterat till LSR-nut. Därav den lilla plastbiten norr om sadeln som, vid LSR-konvertering, sattes dit för att fylla tomrummet efter Wilkinson-nuten (som ju är bredare än en LSR-dito)

Så det är säkert en 91a men med bytt översadel, vilket ju är bra eftersom Wilkinson-sadeln inte var så lyckad

Oerhört snygg burst är det hur som helst [:)]


-------------------------------------------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/