View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2024, 15:54



Reply to topic  [ 3 posts ] 
MXR Analog delay (1981) - SÅLD 
Author Message

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 674
Location: Göteborg
Post MXR Analog delay (1981) - SÅLD
Inköpt från USA för sisådär 10 år sen men kom aldrig till användning.
Finns en del slitage på chassit och ingen funktionsgaranti lämnas då jag inte har möjlighet att testa den då det krävs transformator.
Skruvar till att fästa kretskort och bakplatta saknas också tyvärr.

Enligt pottarna är den från '81 och även om det inte riktigt syns på bilderna så har den även Reticon-chip

Här finns högupplösta bilder om man vill kika på kretskort/komponenter i detalj för att bedöma skick: https://imgur.com/a/bF6uQN6

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image

Pris: SÅLD


Last edited by Ohjay on 28 Feb 2023, 18:13, edited 1 time in total.



26 Feb 2023, 22:25
Profile

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 935
Location:
Post Re: MXR Analog delay (1981)
Ohjay wrote:
ingen funktionsgaranti lämnas då jag inte har möjlighet att testa den då det krävs transformator.

En lösning kan ju vara att bypassa nätdelen i den och sätta ett externt 12V DC jack i hålet där nätkabeln går in.
En sån lösning är ju helt reversibel utan att förstöra något och blir mindre bökig än att ha en 230v-115V konverter
Sitter en 12V regulator efter trafon i den. Vet inte vad den kan dra men förmodligen ...

Edit: 1.2W på primärsidan så har man ett power supply som leverar 12V 100mA s¨borde det funka fint


27 Feb 2023, 22:28
Profile ICQ WWW

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 674
Location: Göteborg
Post Re: MXR Analog delay (1981)
Obi wrote:
Ohjay wrote:
ingen funktionsgaranti lämnas då jag inte har möjlighet att testa den då det krävs transformator.

En lösning kan ju vara att bypassa nätdelen i den och sätta ett externt 12V DC jack i hålet där nätkabeln går in.
En sån lösning är ju helt reversibel utan att förstöra något och blir mindre bökig än att ha en 230v-115V konverter
Sitter en 12V regulator efter trafon i den. Vet inte vad den kan dra men förmodligen ...

Edit: 1.2W på primärsidan så har man ett power supply som leverar 12V 100mA s¨borde det funka fint

Tack för input.
Det var nåt sånt jag tänkte mig när jag köpte den, men blev aldrig av att jag fick det gjort och nu har jag inget behov av pedalen längre.


28 Feb 2023, 14:54
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 54 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.