View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 17:43



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Någon som har en Damage Control Timeline 
Author Message

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post Någon som har en Damage Control Timeline
Är mycket intresserad av denna pedal, men det verkar inte finnas så många av den i Sverige. Någon som har erfarenhet av den?


15 Nov 2010, 14:49
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 30 Jun 2010, 11:32
Posts: 517
Location:
Post 
Det var en cool pedal när den kom, men andra tillverkare har kommit ikapp.. finns en hel del bättre pedaler ute nu
Damage Control heter Strymon nu och har en hel del coola delay-pedaler som El Capistan och Brigadier


18 Nov 2010, 17:10
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Tack Remus!

Jo, jag vet, men jag behöver presets som kan styras via Midi. Hade El Capistan haft det hade den varit perfekt för den har soundet helt klart. Hade Empressen haft midi hade även den varit ett starkt alternativ. Eventide Timefactor är också ok men jag tycker Timeline verkar vara lite rundare och mer "ambient". Man får väl helt enkelt vänta tills Strymon kommer ut med sin "Timeline II"

/Uffe


24 Nov 2010, 00:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 30 Jun 2010, 11:32
Posts: 517
Location:
Post 
T.C. Electronics Nova Delay kanske har midi? Jag har dålig koll på det


28 Nov 2010, 02:38
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Nej Tyvärr, det har den inte


30 Nov 2010, 18:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Jul 2009, 00:07
Posts: 456
Location:
Post 
Finns en kristen kille som kör med den mycket, han tycker de är de bästa som finns, väldigt ambient. Finns klipp på hans blog guitarforworship.com


02 Dec 2010, 13:00
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Klotter rensat. Skärpning, inte snacka skit i seriösa trådar.


-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


05 Dec 2010, 17:09
Profile

Joined: 03 May 2009, 10:14
Posts: 364
Location:
Post 
Hmm... har inte varit inne på tråden på ett tag. Vad missade jag?


08 Dec 2010, 16:36
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 30 Jun 2010, 11:32
Posts: 517
Location:
Post 
tokyo tapes wrote:

Hmm... har inte varit inne på tråden på ett tag. Vad missade jag?


Jag drog ett dåligt skämt [B)]


08 Dec 2010, 17:55
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.