 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
Någon som har en Damage Control Timeline
| Author |
Message |
|
tokyo tapes
Joined: 03 May 2009, 10:14 Posts: 364 Location:
|
 Någon som har en Damage Control Timeline
Är mycket intresserad av denna pedal, men det verkar inte finnas så många av den i Sverige. Någon som har erfarenhet av den?
|
| 15 Nov 2010, 14:49 |
|
 |
|
remus
Joined: 30 Jun 2010, 11:32 Posts: 517 Location:
|
Det var en cool pedal när den kom, men andra tillverkare har kommit ikapp.. finns en hel del bättre pedaler ute nu Damage Control heter Strymon nu och har en hel del coola delay-pedaler som El Capistan och Brigadier
|
| 18 Nov 2010, 17:10 |
|
 |
|
tokyo tapes
Joined: 03 May 2009, 10:14 Posts: 364 Location:
|
Tack Remus!
Jo, jag vet, men jag behöver presets som kan styras via Midi. Hade El Capistan haft det hade den varit perfekt för den har soundet helt klart. Hade Empressen haft midi hade även den varit ett starkt alternativ. Eventide Timefactor är också ok men jag tycker Timeline verkar vara lite rundare och mer "ambient". Man får väl helt enkelt vänta tills Strymon kommer ut med sin "Timeline II"
/Uffe
|
| 24 Nov 2010, 00:22 |
|
 |
|
remus
Joined: 30 Jun 2010, 11:32 Posts: 517 Location:
|
T.C. Electronics Nova Delay kanske har midi? Jag har dålig koll på det
|
| 28 Nov 2010, 02:38 |
|
 |
|
tokyo tapes
Joined: 03 May 2009, 10:14 Posts: 364 Location:
|
Nej Tyvärr, det har den inte
|
| 30 Nov 2010, 18:09 |
|
 |
|
Sakenjag
Joined: 09 Jul 2009, 00:07 Posts: 456 Location:
|
Finns en kristen kille som kör med den mycket, han tycker de är de bästa som finns, väldigt ambient. Finns klipp på hans blog guitarforworship.com
|
| 02 Dec 2010, 13:00 |
|
 |
|
bjoel
Joined: 11 Aug 2002, 23:12 Posts: 8908 Location: Linköping
|
Klotter rensat. Skärpning, inte snacka skit i seriösa trådar.
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 05 Dec 2010, 17:09 |
|
 |
|
tokyo tapes
Joined: 03 May 2009, 10:14 Posts: 364 Location:
|
Hmm... har inte varit inne på tråden på ett tag. Vad missade jag?
|
| 08 Dec 2010, 16:36 |
|
 |
|
remus
Joined: 30 Jun 2010, 11:32 Posts: 517 Location:
|
tokyo tapes wrote: Hmm... har inte varit inne på tråden på ett tag. Vad missade jag?
Jag drog ett dåligt skämt [B)]
|
| 08 Dec 2010, 17:55 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 9 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|