| Author |
Message |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
 Förlåt freppezon
En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft. Ska aldrig säga emot dig nånsin. Trevlig helg på er!
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 11 Feb 2011, 21:23 |
|
 |
|
guitarowner
Joined: 10 Jun 2005, 00:29 Posts: 686 Location: Stockholm
|
granis wrote: spindeln wrote: En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft. Ska aldrig säga emot dig nånsin. Trevlig helg på er!
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
Tror att jag ska spara detta ifall du "nyktrar" till och får för dig att radera inlägget... [;)][:D] Gör det, Spindeln har väl aldrig tidigare krypit till korset 
|
| 11 Feb 2011, 22:34 |
|
 |
|
Freppezon
|
|
| 12 Feb 2011, 10:17 |
|
 |
|
dodde
Joined: 03 Sep 2008, 17:48 Posts: 1238 Location: Y-län
|
(Beroende på vad man eftersträvar) Själv kör jag en Boost innan (lågt ställd), och BD-2 :ans gain lågt ställd, och level mellan kl 12 - 3. Den kombinationen tightar till den i mitt tycke något luddiga dist som kommer efter ca kl 9 på gain.
De va min 5-öring [:)]
/dodde
|
| 12 Feb 2011, 13:14 |
|
 |
|
Goran
Joined: 03 Jan 2008, 12:21 Posts: 7803 Location: Malmö
|
spindeln wrote: En omoddad boss bd-2 är fan det bästa overdriveljud jag haft. Ska aldrig säga emot dig nånsin. Trevlig helg på er!
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
Det var det jävligaste jag hört [:D] Är delvis benägen att hålla med. Trevligt att Freppezon får sitt rykte återupprättat [:)]
|
| 12 Feb 2011, 21:26 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
Hade spelning igår.....bd2 var alltid på...sen kryddade jag med en skreddy zero så det lät superbt. Kommer aldrig sälja min bd2
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 13 Feb 2011, 10:04 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
det hjälper om man har bra stärkare också....jag körde med en hiwatt och en fender pro reverb i stereo. BD2 låter också grymt med voxstärkare
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 13 Feb 2011, 12:58 |
|
 |
|
Steven
Joined: 17 Sep 2005, 18:40 Posts: 1495 Location: Uppsala
|
Fasen BD-2an är som en jävvla gummiboll som kommer studsande tillbaka när man minst anar det. Mitt problem är att jag ägt två stycken och båda har pajjat för mig vilket är lite ovanligt när det gäller Boss-pedaler. Man man kanske skulle skaffa en tredje. Jag gillade verkligen BD-2an, fast jag undrar om jag inte hade en Keeley-moddad och en Monte Allums mod. http://www.myspace.com/h2band
|
| 14 Feb 2011, 13:24 |
|
 |
|
Shoegazers Anonymous
Joined: 16 Mar 2008, 16:06 Posts: 2957 Location: Knivsöder!
|
Jag har en som någon italienare har moddat. Köpte den på ebay för ett par år sen. Har allt lull lull som man kan tänka sig. Den låter riktigt bra på low gain. Brummar för mycket om man drar över kl 12, men på låg gain så är den svårslagen. Riktigt mycket stränseparation och skönt spräck. "One chord is fine. Two chords are pushing it. Three chords and you´re into jazz - Lou Reed" 
|
| 14 Feb 2011, 13:48 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
gain ska stå på kl 9-10 tone på kl 9 level valfritt
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 14 Feb 2011, 20:09 |
|
|