View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 10:24



Reply to topic  [ 6 posts ] 
vad göra med reverbtank? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post vad göra med reverbtank?
jag håller på att plocka delar från en gammal transistormarshall och har nu kommit till reverbtanken som ser mycket stor och fin ut. Skulle inte ha ngt emot en bra reverbpedal och undrar om man kan bygga en sådan på ett smidigt sätt med reverbtanken från förstäraren?

/Anders


15 Feb 2011, 04:51
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Det går säkerligen, jag byggde en sån på 80-talet, fanns som en byggsats från Sverige. Men minns inte vad den innehöll, men inte mycket delar i alla fall.
Hör på rörforumet om du inte får svar här.


15 Feb 2011, 07:43
Profile

Joined: 04 Feb 2006, 23:45
Posts: 505
Location:
Post 
Byggde denna en gång: http://sound.westhost.com/project34.htm riktigt trevlig med den tank jag använde, körde den som fristående reverb i loopen på stärkaren, ljudklipp finns till och med på min hemsida[:)]

Ett annat alternativ är denna: http://www.generalguitargadgets.com/projects/25-reverb/43-stage-center-reverb

/Krister

Min hemsida:

[url="http://www.zeta-sound.se/"]Image[/url]


15 Feb 2011, 10:09
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post 
ajdå, kikade på schemalänkarna. Trodde det skulle vara enklare än så att få det att fungera, bara sätta en boostpedal framför eller ngt liknande men det är väl bara att ta fram lödkolven och elfakatalogen... Tack för tips.

/Anders


16 Feb 2011, 18:47
Profile WWW

Joined: 21 Nov 2002, 17:42
Posts: 3184
Location: I hjärtat av Norrbotten
Post 
Eller sälj tanken till mig[;)] Är på jakt efter en kort tank.


17 Feb 2011, 19:24
Profile
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post 
Nja, skall jag inte bygga något eget fristående med den så får den nog sitta där den sitter tills jag lagar stärkaren. För lite pengar i dem för att sälja av på bekostnad av marshallen...

/Anders


18 Feb 2011, 05:00
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.